Balanç
Fitur tanca la 36a edició amb més visitants i volum de negoci
Gairebé 232.000 persones han visitat la fira, que ha deixat 210 milions d'euros a Madrid
La 36a edició de la fira internacional de turisme (FITUR) ha tancat aquest diumenge les portes millorant els resultats de l'any passat. Ha rebut 231.872 visitants, uns 10.000 més que el 2014, i ha deixat 210 milions en l'economia de Madrid, uns 10 milions més que en l'edició anterior. Percentualment el principal increment ha sigut el de les cites de negoci, el 25%, fins a arribar aquest any a les 6.200. També ha tingut bona acollida entre el públic en general. Durant el cap de setmana, dies en què la fira ha estat oberta als no professionals, ha rebut més de 107.000 persones.
Fitur experimenta cada any un creixement de públic, expositors i negoci, i es consolida com una referència en el sector mundial. Els països que més noten l'impacte positiu són els de l'Àfrica i Amèrica Llatina, sobretot els d'economies en vies de desenvolupament que busquen accedir a una part d'aquest negoci que gairebé sempre deixa beneficis. Aquest any Investur ha sigut el fòrum més actiu per mostrar al turista europeu l'atractiu dels 44 països africans assistents.
Altres xifres que mostren l'interès de l'edició d'aquest any és el nombre més alt de visitants institucionals, entre ells, 80 ministres davant els 51 de l'any passat, així com l'impacte de Fitur a les xarxes socials amb més de 150.000 seguidors i 491 bloguers.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos