Santi Vila contraposa el seu model de "creixement sostenible" al de "decreixement" de Colau
El conseller de Territori convida a escollir entre el sistema de Dinamarca o el de Veneçuela

El conseller de Territori, Santi Vila, l’abril passat, al Palau de la Generalitat. /
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha contraposat el seu model de "creixement sostenible" al de "decreixement" de la Barcelona en Comú encapçalada per Ada Colau, que governa a la capital catalana. Davant els empresaris participants en la 26 Trobada Empresarial al Pirineu a la Seu d'Urgell, Vila ha defensat la necessitat d'eradicar "les ocurrències" en la gestió pública.
Així mateix, ha apostat per consensuar el model econòmic a què s'aspira. Un, ha dit, és el clàssic que ha conduït a la crisi i a un creixement desigual; un altre és el sistema de Barcelona en Comú i altres moviments similars consistent a "decréixer" i en "les desinversions", i hi ha una tercera via de "creixement sostenible" basada en la formació i la reforma de l'administració. "Ens hi juguem mirar a Veneçuela o a Dinamarca", ha alertat.
Notícies relacionadesDavant l'opció que, al seu parer, defensen els moviments alternatius que han guanyat poder, ha recordat la necessitat de combatre l'atur. Vila, que s'ha reconegut com un polític "de la perifèria" , ha alertat dels riscos per a les empreses catalanes que prosperen a l'exterior de mantenir determinades polítiques.
També ha recordat que els ajustos que han hagut de fer les administracions han minat la confiança dels ciutadans. Això, ha afegit, ha propiciat un gir a l'esquerra en les eleccions municipals del maig.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE