SECTOR ALIMENTARI

McDonald's canvia de cap arran dels mals resultats

1
Es llegeix en minuts
IDOYA NOAIN / NOVA YORK

No tot és happy sota els arcs daurats de McDonald's. Dimecres, cinc dies després de presentar uns mals resultats de l'últim trimestre del 2014 (quan els beneficis van caure un 21% fins als 1.100 milions de dòlars), l'empresa va anunciar la sortida de Don Thompson com a conseller delegat. Veterà de la companyia i amb menys de tres anys en el càrrec, Thomspon serà substituït per ­Steve Eastbrook, actual encarregat de marca, i la seva experiència serà important just quan la imatge i la filosofia de l'empresa passen per hores baixes.

Més enllà de problemes particulars en algunes regions -com els que va tenir amb un proveïdor a Àsia- McDonald's afronta reptes amb la competència de noves cadenes com Shake Shack o Chipotle que no tenen l'estigma de «menjar escombraries» i els observadors creuen que no ha tingut una estratègia clara al diversificar el menú per atraure consumidors cada cop més tendents al producte fresc i saludable.