EXPANSIÓ INTERNACIONAL

Nice Things s'afrancesa

La firma de moda per a dona i nena inaugura quatre botigues a França, on invertirà 1,5 milions d'euros L'ensenya barcelonina estudia el llançament d'una línia per a la llar

Cofundadora 8 Paloma Santaolalla, a les oficines de la firma.

Cofundadora 8 Paloma Santaolalla, a les oficines de la firma. / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
REBECCA BOSCH BASSAT
BARCELONA

França és el segon mercat de Nice Things, al darrere d'Espanya, però el rànquing s'igualarà a partir d'aquesta primavera. La cadena de moda per a dona i nena està ultimant aquests dies quatre obertures a França, concretament a París, Marsella i Lilla.

Fa vuit anys que Nice Things està present a França a través d'11 establiments, nou franquícies i, des del 2013, dues botigues pròpies. A aquests establiments s'hi sumaran els quatre nous espais. «Primer volíem testar el producte», apunta Paloma Santaolalla, cofundadora i dissenyadora de la marca. Segons les seves dades, el 2013 les vendes en el mercat gal van ser molt positives, segons el seu parer a causa de l'estil francès de la firma tèxtil.

La marca contractarà 12 persones i invertirà prop d'1,5 milions d'euros. D'aquests, 750.000 es destinaran a la botiga del barri parisenc de Marais, un enclavament d'alta afluència comercial.

Els 55 establiments de la marca -dels quals 25 són franquícies-, no només es reparteixen entre França i Espanya. La companyia també compta amb botigues a Portugal i Andorra. L'empresa ven a través de la seva pàgina web, de showrooms i punts multimarca en gairebé 20 països entre els quals destaquen Bèlgica i Itàlia. «Volem obrir botigues en aquests mercats a partir del 2015».

La companyia no té previst ampliar la seva oferta al públic masculí, assegura l'empresària: «La moda per a home m'avorreix. En canvi m'apassiona la decoració». Per aquesta raó, la dissenyadora llançarà l'any que ve una línia d'articles per a la llar de la mà d'una coneguda empresa del sector de la qual encara no pot revelar el nom.

Els dissenys no es vendran en totes les seves botigues. Santaolalla és ambiciosa però cauta i prefereix créixer amb cautela: «No volem repetir l'error de Globe», justifica, fent referència a la marca de moda que va llançar juntament amb el seu marit, Miquel Lanna, que va morir el 2012. «Llavors érem comerciants i dissenyadors i no vam saber gestionar l'èxit», reconeix l'empresària que va acabar venent l'empresa abans de constituir Nice Things, el 1995. Aquest és el motiu pel qual Santaolla i Lanna van franquiciar la seva segona marca.

Notícies relacionades

Dels 150 empleats de l'empresa, 45 treballen a les oficines del passeig de Gràcia on s'acaba d'incorporar la filla dels fundadors, Paloma Lanna. La jove, llicenciada en Esade, agafarà el relleu generacional de la companyia.

Nice Things no es va veure afectat per la crisi fins a l'any 2012, amb una caiguda de vendes del 10% «Però es van recuperar el 2013», explica Santaolalla. Va tancar l'exercici amb una facturació de 26 milions.