HISTÒRIES MÍNIMES
'Smartbox' per a nens
Una empresa catalana crea cofres que proposen experiències per als més petits
Va estudiar enginyeria, es va llicenciar en disseny industrial i va fer un màster en administració empresarial. El 2012 va decidir deixar la seva feina a París per muntar Baby'n'Joy amb Mireia Cabanes i Toni Parada.

Raquel Abulí Vidal, cofundadora de Baby’n’Joy. /
Tallers familiars, museus, música o una sessió de fotos. Aquestes són algunes de les idees que Baby'n'Joy proposa en els seus cofres d'experiències. L'empresa ofereix tot tipus d'activitats però curiosament van dirigides a nadons i nens de fins a 10 anys.
Els fundadors són Raquel Abulí, Mireia Cabanes i Toni Parada. Encara que Abulí és llicenciada en disseny industrial, Cabanes és economista i Parada enginyer informàtic, els tres es van conèixer quan estudiaven un grau d'administració empresarial a l'escola de negocis d'Esade.
Com a projecte final del màster, els tres llavors estudiants (que formaven un grup de treball) tenien el repte de presentar en 6 mesos un pla d'empresa d'una idea que pogués ser viable.
Abulí recorda que va ser així com van arribar les pluges d'idees i les tancades maratonianes per aconseguir un projecte innovador per al treball. En aquest moment era només una meta acadèmica però s'ho van prendre «molt seriosament», apunta la jove empresària.«Si abans de fer el màster algú m'hagués dit que acabaria amb una empresa li hauria dit que no», afegeix Abulí.
El màster es va acabar i els tres amics van seguir amb les seves vides. Segons Abulí, potser van ser les opinions de la gent«tothom ens deia que era una bona idea»o potser va ser el seu instint però durant gairebé un any no va aconseguir treure's Baby'n'Joy del cap. Finalment i després de pensar-ho molt va prendre una decisió: va tornar de París on estava treballant i va muntar l'empresa.«Va ser arriscat i em va costar decidir-me però no me'n penedeixo», explica Abulí.
Els cofres
Baby'n'Joy es va llançar el desembre del 2012.«Vam arribar una mica tard per a la campanya de Nadal però ho vam fer servir per fer un test de mercat», assenyala. Alguns dels seus productes van tenir molt bona acceptació en el mercat però reconeix que el pròxim pas és invertir molt en comunicació.«Sabem que quan el coneixen, el compren», afegeix l'empresària mentre reafirma que ara cal esforçar-se per donar a conèixer el producte al gran públic.
La temàtica dels cofres Baby'n'Joy l'escullen en funció d'un estudi de mercat. I una vegada decidida és qüestió de buscar un bon nombre d'activitats relacionades amb el tema per donar un ventall ampli d'ofertes.Disfruta amb el teu nounat, Diversió per a avis i néts, Tallers per a nens i nenesoSessió fotogràfica per al teu nadósón alguns exemples de cofres que ja comercialitzen. Per al 2013 estan treballant en dues experiències més.
De moment tenen en el mercat nou capses diferents (que oscil·len entre els 50 i els 150 euros) i les distribueixen en 70 punts de venda repartits entre Madrid i Barcelona. Fins ara els seus productes es troben en petites botigues de joguines i centres de puericultura però per al 2013 la previsió està a expandir-se per diferents ciutats espanyoles i sobretot entrar en grans espais com el Fnac o el Corte Inglés.
La internacionalització la tenen molt present per al 2014 però primer volen assegurar-se l'èxit a Espanya. Abulí explica que els seus productes tenen molta sortida ja que no hi ha res d'igual ni a Catalunya, ni a Espanya ni enlloc d'Europa o Amèrica. «De moment no tenim competència directa», recalca la jove empresària.
Per engegar el negoci, Abulí explica que van aconseguir«una mica més de 100.000 euros» mitjançant aportació dels propis fundadors i l'ajuda d'amics i familiars. Poc després, van aconseguir arribar als 200.000 euros gràcies a un préstec Enisa per a joves empresaris de 75.000 euros.«Això ens va donar pulmó»,informa Abulí.
Notícies relacionadesDe moment Baby'n'Joy està complint les previsions marcades pels seus fundadors. Abulí reconeix que han estat cauts i seguint la seva filosofia de poc a poc i bona lletra parla del futur de la seva empresa amb optimisme.
«Pràcticament acabem de començar així que s'ha d'esperar una mica», remarca. Per a aquest exercici, l'objectiu és vendre un total de 5.000 cofres, i això significaria aconseguir una facturació del voltant de 300.000 euros.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- TEST ¿Ets com la teva mare?
- Qüestionari intergalàctic ¿La Força t’acompanya? Celebra l’aniversari de ‘Star wars’ amb aquest test
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada