La taxa d'atur juvenil es multiplica per tres amb la crisi

Alemanya, amb el 8,1%, té el menor nivell de desocupació entre els joves, mentre que a Espanya si situa en el 53,2%

1
Es llegeix en minuts

La taxa d'atur juvenil a Espanya es va situar en el 53,2%, lasegona més alta de la UE-27, només per darrere de Grècia, que té una desocupació juvenil que arriba al 55,4%, segons dades d'Eurostat recollides per l'Institut d'Estudis Econòmics (IEE).

En els dos casos, la taxa d'atur entre els joves està molt per sobre de la mitjana de la UE-27, que es va situar l'any passat en el 22,8%, davant el 15,7% del 2007, abans del començament de la crisi econòmica.

L'ATUR A ESPANYA ES MULTIPLICA PER TRES

En el cas d'Espanya, la crisi hamultiplicat per tres la taxa d'atur juvenil, des del 18,2% del 2007 al 53,2% l'any passat, igual que a Grècia, que ha passat del 22,9% el 2007 al 55,4% durant l'any passat.

A continuació, però a certa distància de Grècia i Espanya, figuren Portugal, on els joves tenen una taxa d'atur del 37,7%, Itàlia (35,3%), Eslovàquia (34%) i Irlanda (30,6%), en tots els casos amb taxes d'atur juvenil que superen el 30%.

Per sota d'aquest percentatge hi ha, per aquest ordre, Letònia, Hongria, Bulgària i Xipre, que ronden el 28%, mentre que Polònia i Lituània superen el 26%. A França, l'atur juvenil ha arribat a un 24,3% i a Suècia, un 23,7%, partint en els dos casos amb xifres similars a la taxa d'atur juvenil espanyola el 2007.

Lleugerament per sota de la mitjana europea (22,8%), apareix Romania (22,7%), seguida del Regne Unit, Estònia i Eslovènia, que se situen al voltant del 21%, alhora que Bèlgica, la República Txeca i Finlàndia es mouen al voltant del 19%.

ALEMANYA TÉ LA DESOCUPACIÓ MÉS BAIXA

Notícies relacionades

Amb la taxa més baixa d'atur juvenil de tota la UE-27 hi ha Alemanya, amb un 8,1%, sent a més l'únic país que ha aconseguit reduir-la durant els cinc anys de crisi, des del percentatge de l'11,9% en què se situava el 2007.

També amb les taxes més baixes apareixenÀustria(8,7%), que l'ha mantingut estable durant aquests anys, i elsPaïsos Baixos (9,5%), que l'ha incrementat dos punts i mig des del 2007. Crida l'atenció el cas de Dinamarca, que ha duplicat la seva taxa d'atur, des del 7,5% al 14,2% en aquest període, si bé es troba entre els països de la UE-27 amb una taxa inferior de desocupació entre els joves.