TRANSPORT AERI
La vaga d'Iberia fa caure el nombre de viatgers quasi un 10%
El trànsit de passatgers a Barajas es desploma un 14,6% en tan sols dos mesos
Les accions de Vueling pugen un 3,95% després del rebuig del consell a l'opa

Treballadors d’Iberia protesten, ahir, a l’aeroport de Madrid. /
El 2013 ha començat amb un important descens del nombre de viatgers en avió a Espanya, una caiguda que ha augmentat a causa de la vaga d'Iberia, que està afectant no solament l'aerolínia espanyola més important sinó també altres firmes del sector a les quals presta servei (Vueling, Turkish Airlines...). Així, si al mes de gener el nombre total de passatgers va caure un 9,1%, amb un descens de les operacions del 15,2%, al febrer les xifres encara van ser pitjors: retrocessos del 10,2% i 17,3%, respectivament. En els dos primers mesos de l'any, el nombre de passatgers ha baixat el 9,7%, i els vols, el 16,2%.
Només sis dels 49 aeroports espanyols van aconseguir millorar les seves xifres sumant les operacions de gener i febrer. El més afectat pel retrocés dels viatgers i dels vols és l'aeròdrom de Madrid-Barajas, que va perdre un 14,6% de clients fins al febrer (fins a 5,55 milions), amb un 15,2% menys d'operacions.
Al Prat tampoc li ha anat especialment bé: malgrat que han passat per la instal·lació més de quatre milions de viatgers, aquesta xifra suposa un descens d'usuaris del 6%, amb una caiguda de les operacions del 10,6%. Això sí: l'aeroport registra un repunt de la càrrega del 5,4%, i arriba a les 15.214 tones.
RYANAIR TORNA A REUS / Els altres aeroports catalans presenten números dispars. Així, l'aeròdrom de Girona va perdre un 10,2% de viatgers al gener i el 13,7% al febrer, mentre que els descensos en operacions van ser del 21,8% i 23,4%, respectivament. Mentrestant, Reus va veure augmentar els seus viatgers un 1.309% i un 3.014%, arran del fet que Ryanair sí que ha volat des de la instal·lació catalana durant la temporada d'hivern d'aquest any.
Per un altre costat, les accions de Vueling van pujar ahir el 3,95%, fins als 8,16 euros, després que dimecres a la nit el consell d'administració de la firma recomanés no acceptar l'opa llançada per IAG al considerar que el preu per títol
Notícies relacionades(7 euros) és massa baix.
En un informe remès a la CNMV, el consell de l'aerolínia va argumentar que la contraprestació oferta, que en la data de l'anunci inicial suposava una prima del 27,97% sobre la cotització, s'ha vist superada pel preu actual.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi