FINAL DE L'ACTIVITAT DE L'AEROLÍNIA CATALANA
El propietari de Spanair lamenta no haver pogut garantir la seva viabilitat
Treballadors de la companyia s'han tancat als aeroports de Barajas, Las Palmas i Tenerife per reclamar que es garanteixi el pagament de la nòmina del gener
L'accionista majoritari de Spanair, Iniciatives Empresarials Aeronàutiques(Ieasa), ha lamentat que no s'hagi pogut garantir la viabilitat de la companyia, malgrat els esforços realitzats, i que les negociacions en curs ambQatar Airwaysno hagin fructificat com a opció de continuïtat.
Ieasa ha subratllat que, malgrat els importants esforços financers portats a terme pels accionistes d'Ieasa (AvançSA, Volcat 2009, Iticsa, Fira de Barcelona, Catalana d'Iniciatives i Cimalsa), la crisi econòmica, l'augment del preu dels carburants, la competència i la falta d'un soci "sòlid" han impedit reflotar Spanair.
El consorci ha reconegut, en un comunicat, que era conscient de la complexitat de l'operació, quan va decidir apostar per Spanair, el gener del 2009, però també de "la necessitat de donar una resposta adequada a lesdemandes de Barcelona i Catalunyaen matèria deconnexions aèries internacionalsd'acord amb el seu pes, la importància del seu teixit econòmic i empresarial i les oportunitats obertes en un món global".
Potenciar l'aeroport del Prat
En la seva opinió, una aerolínia potent amb base a Barcelona havia de contribuir de forma decisiva al posicionament de l'aeroport del Pratcom a centre neuràlgic internacional que facilités la connectivitat, a través de vols intercontinentals, amb les principals ciutats del món.
Per això, ha confiat que, en el futur, puguin sorgir noves iniciatives que "assegurin la dimensió que li correspon a Barcelona en el mercat aeroportuari internacional".
El consorci està segur, en qualsevol cas, que fa falta continuar treballant perquè l'aeroport del Prat creixi enrutes internacionalsiconnexions intercontinentals directes.
Finalment, Ieasa ha agraït elsuport de les institucions i la dedicació de tot l'equip humà de Spanair, empreses i entitats que "han cregut en el projecte" i ha lamentat els inconvenients que aquesta decisió pugui ocasionar als viatgers.
Tancades de treballadors en diversos aeroports
Treballadors de Spanair i d'empreses que li presten servei s'han tancat aquest divendres a la nit alsaeroports de Barajas, Las Palmas i Tenerife, segons han informat a Europa Press fonts de CCOO. Segons les mateixes fonts, els empleats s'han tancat per reclamar que es garanteixi elpagament de la nòmina de gener.
Elstreballadors de Newco, empresa de serveis de terra que presta servei a Spanair, auguren que el tancament de l'aerolínia catalana afectarà "moltíssim" també la companyia dehandling, sobretot a Barcelona, on el 80% dels seus empleats treballen per a Spanair.
Notícies relacionadesSegons CCOO, Newco ha demanat als treballadors que aquest dissabte vagin a treballar "amb normalitat".
Spanair comptava a tancament del 2010 amb2.469 empleatsi volava des de 94 aeroports a tot el món.
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- El gall de la plaça d’Espanya
- Permís denegat Israel impedeix l’entrada a Collboni en el seu primer viatge oficial al Pròxim Orient
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- L’inici de la ronda espanyola La Vuelta reafirma la internacionalització del ciclisme
- L’inici de la ronda espanyola El ciclisme i les banderes
- Polèmica presència de l’equip d’Israel
- L’inici de la ronda espanyola Jordi Masquef, alcalde de Figueres: "La Vuelta va més enllà de la marca Espanya"
- Crisi migratòria Bolaños avisa a Prohens que ha de complir la llei i acollir menors