ELS COMPTES PÚBLICS

Homs avisa que el control dels comptes amenaça l'autonomia financera de Catalunya

Afirma que la llei que vol impulsar el Govern "vulnera les regles del joc" establertes a la Constitució

El conseller Puig assegura que s'ha de prendre aquesta mesura amb "normalitat", perquè Europa ja ho fa amb Espanya

Al març, el Govern de Mariano Rajoy planeja aprovar una llei per la qual s’exigeixi el control previ per part del Govern central dels pressupostos de les comunitats autònomes. / ATLAS

1
Es llegeix en minuts

El portaveu de laGeneralitat,Francesc Homs, ha considerat "intolerable" que elGovern pretengui controlar els pressupostos de les comunitats autònomes i ha avisat que aquesta supervisió posa en risc l'autonomia financera de Catalunya.

En la seva primeraentrevista al Financial TimesFinancial Times, el ministre d'Economia,Luis de Guindos, va avançar ahir que l'Executiu central estudia aprovar al març una llei per poder controlar de forma prèvia els pressupostos de les comunitats autònomes, que hauran de comptar amb el vistiplau del Govern.

En declaracions a Catalunya Ràdio, Homs ha opinat que aquest control dels comptes és "intolerable" i "inacceptable" des del punt de vista de l'autogovern: "això és carregar-se l'autonomia financera de Catalunya", ha assegurat.

Després d'afirmar que aquesta mesura "no té ni cap ni peus", el portaveu de la Generalitat ha subratllat, a més, que la llei que vol impulsar l'Executiu central "vulnera les regles del joc" establertes a la Constitució i va "més enllà" de la reforma de la Carta Magna de l'estiu passat, en què es va fixar un sostre del dèficit.

Puig, menys crític

Notícies relacionades

Menys crític ha estat elconseller d'Interior, Felip Puig, a l'assenyalar en declaracions a RAC-1 que s'ha de prendre aquesta mesura amb "normalitat": "Europa fa el mateix tutelant l'economia espanyola. Si hi ha cert descontrol en 15 de les 17 autonomies, és lògic que hi hagi supervisió i control".

No obstant, Puig ha aprofitat aquest anunci del Govern per reafirmar que el que necessita Catalunya és "sobirania fiscal". "Podem ser un país amb majoria d'edat que pot gestionar els ingressos i recaptar impostos", ha conclòs.