ANUNCI DELS SINDICATS

Volkswagen adjudica el nou Audi Q3 a la fàbrica de Seat a Martorell

Volkswagen adjudica el nou Audi Q3 a la fàbrica de Seat a Martorell_MEDIA_1

Volkswagen adjudica el nou Audi Q3 a la fàbrica de Seat a Martorell_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts

La multinacional Volkswagen (VW) ha adjudicat a la planta de Seat a Martorell (Baix Llobregat) la fabricació del nou tot terreny urbà d'Audi, el Q3, segons ha anunciat avui el sindicat UGT de Catalunya durant la celebració del seu 23è congrés.

La decisió de VW d'adjudicar aquest model a la planta catalana arriba després de setmanes d'intenses negociacions entre el Govern espanyol, la Generalitat i el consorci alemany, que feia temps que sospesava a quina planta enviar el model, basant-se en criteris de costos i de competitivitat.

D'aquesta manera, Martorell ha aconseguit imposar-se a altres plantes del grup que optaven a la producció del vehicle, entre elles la de Bratislava (Eslovàquia), la de Gyor (Hongria) o la d'Audi a Ingolstadt (Alemanya).

Fins a 100.000 unitats anuals

El Q3 s'erigeix així com la bombolla d'oxigen per a Seat, en un moment especialment complicat per a la indústria de l'automoció a tot el món.

La producció del nou tot terreny, del qual es fabricaran entre 80.000 i 100.000 unitats anuals, s'iniciarà el 2011 i permetrà salvar l'excedent de 1.500 llocs de treball que, segons la companyia, té la fàbrica de Martorell. De fet, la plantilla de Seat va acceptar en referèndum la congelació salarial per aconseguir el Q3 i assegurar el futur de la planta catalana.

Negociacions intenses

Notícies relacionades

La setmana passada va ser significativa en el procés de reunions i acostaments per captar el Q3 a Martorell. Primer va ser el propi el ministre Miguel Sebastián que, acompanyat pel conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va viatjar a Alemanya dimecres per convèncer la direcció de VW del potencial de la fàbrica catalana. Va tornar a Espanya sense cap compromís, però amb una oferta sobre la taula.

Un intent que el Govern va acompanyar dos dies després, divendres, amb la concessió a Seat de cent milions d'euros en ajudes, amb càrrec als 800 milions d'euros del Pla de Competitivitat d'Automoció. En aquell moment, no obstant, el model encara no estava assegurat, encara que tant sindicats com administració es mostraven optimistes.