INVERSIÓ D'UNA COMPANYIA VALENCIANA A CATALUNYA

Mercadona eleva un 10% les compres a proveïdors catalans

La cadena recupera la venda de fruita a granel per abaratir preus

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

La cadena valenciana de supermercats va fer durant el 2008 compres a la indústria agroalimentària de Catalunya per valor de 2.842 milions d'euros, el 10% més que un any abans. El 2008, va obrir 11 establiments en aquesta comunitat autònoma i en va tancar dos, i va crear 100 llocs de treball.

La companyia també va invertir 63 milions d'euros en els interproveïdors catalans, que van comportar la creació de 350 llocs de treball directes. Mercadona treballa amb 13 empreses de Catalunya per elaborar productes de les seves marques pròpies i que permeten, per exemple, que gran part de la fruita que ven sigui de la Portella (Catafruit), que els conills vinguin de l'Espluga de Francolí (Cunicarn), que els embotits s'elaborin a Olot (Embutidos Monter) o que l'aigua mineral s'extregui d'Arbúcies (Font Agudes).

Notícies relacionades

A més, la companyia, en l'estratègia d'abaratir preus, ha completat la substitució de l'antiga comercialització de fruita en safates per la venda clàssica a granel. Aquesta acció, implantada als 141 supermercats que té a Catalunya, permet abaratir els preus de la fruita entre 15 cèntims i un euro per quilo. Aquest canvi d'estratègia, que ja s'ha portat a terme en 900 establiments de tot Espanya, ha provocat un increment en 200 quilos per botiga i dia en la venda d'aquest tipus de productes.

Aquesta mesura s'afegeix a d'altres ja aplicades per l'empresa valenciana que tenen com a objectiu reduir fins a un 17% els preus dels productes. L'eliminació d'articles duplicats de les prestatgeries, la simplificació dels envasos (sense tintes, sense relleus) i la supressió de les capses de cartró dels dentífrics són algunes de les altres mesures adoptades.