ELS EFECTES DE LA CRISI EN EL SECTOR AERI
El benefici d'Iberia va caure un 72,4% el primer semestre de l'any
L'aerolínia va ingressar 54,1 milions d'euros menys que en el mateix període del 2007
El preu del petroli, el benefici brut d'explotació més baix i la disminució dels ingressos per passatge, les principals causes

El benefici d’Iberia cau un 72,4%
El benefici net d'Iberia va caure un 72,4% el primer semestre del 2008 al situar-se en 20,7 milions d'euros pels 74,8 obtinguts en el mateix període de l'any anterior, segons un comunicat enviat avui per la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors.
Els ingressos per explotació es van mantenir pràcticament igual al passar dels 2.563 milions d'euros del 2007 als 2.567 del primer semestre del 2008, però el benefici brut d'explotació (ebitda) va caure un 34,2%, al situar-se en 259,3 milions d'euros pels 393,9 milions de l'any anterior.
Increment de les despeses
Les despeses del primer semestre van augmentar un 3,7%, al passar dels 2.607 milions d'euros del 2007 als 2.704 milions d'aquest exercici. El combustible ha estat una de les principals partides de despeses, ja que va augmentar en 199,5 milions d'euros respecte al primer semestre del 2007, increment que suposa el 27,1% de les despeses d'explotació del Grupo Iberia.
En canvi, les despeses de personal van disminuir en un 1,4% gràcies a la reducció de la plantilla en un 3,8% i a l'augment del 5,8% de la productivitat mesurada en seient per quilòmetre ofert per empleat.
Els ingressos per passatge van baixar un 1,5%, al situar-se en 2.096 milions d'euros, mentre que els obtinguts per càrrega ihandlingvan augmentar, respectivament, un 3,9% i un 2,3%.
Més passatgers de mitjana i llarga distància
Notícies relacionadesDurant els primers sis mesos de l'any, Iberia va portar un total de 26.362 milions de passatgers transportats per quilòmetre (PKT), un 1% més que en el mateix període de l'any anterior. Els passatgers de vols interns van caure un 17%, al passar dels 4.200 milions de PKT del primer semestre del 2007 als 3.562 milions de l'actual, mentre que el mig radi va créixer un 6,3%, fins a 6.177 milions de persones transportades. Els clients de llarga distància també van augmentar, en un 3,9%, increment que suposa 16.623 milions de passatgers transportats per quilòmetre.
La disminució en els vols interns correspon, segons la companyia, a l'estratègia prevista en el pla director de reduir el volum de l'oferta en aquest sector un 15%, i per l'aplicació d'un ajust més elevat a la ruta Madrid-Barcelona, com a conseqüència de l'entrada en funcionament del tren d'alta velocitat, per haver-se reduït l'oferta en un 20,3%.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi