COMPARATIVA DE LA INSPECCIÓ DE VEHICLES

El preu de la ITV varia un 194% entre autonomies

Catalunya té les tarifes congelades des del 2003 i ocupa el setè lloc

1
Es llegeix en minuts
A. FUENTES / BARCELONA

El preu de la inspecció tècnica de vehicles (ITV) pot variar fins a un 194% segons la comunitat autònoma, segons un estudi presentat ahir per la Federació de Consumidors en Acció (Facua). La forquilla de tarifes va dels 55,80 euros que cobra València pels cotxes dièsel als 19 que es paguen a Melilla. En motos, les diferències arriben al 402%.

A aquests preus s'hi ha d'afegir una taxa de Trànsit de 2,20 euros. Per sobre del preu mitjà de 32,83 euros hi ha, a més de València, Castella i Lleó (41,53 per a cotxes sense plom i 50,27 per a dièsel), Cantàbria (38,16 i 43,20), Galícia (36,40 i 44,30), Ceuta (34,92 i 41,44) i Castella-la Manxa (30,82 i 39,27).

Les revisions més econòmiques són les de Melilla (19 euros), Extremadura (23,48) i Astúries (23,74). Per la responsable jurídica de Facua, Olga Ruiz, algunes comunitats apliquen unes tarifes "totalment desproporcionades", tenint en compte els "grans marges de benefici" de les companyies concessionàries.

HARMONITZACIÓ DE TARIFES

Facua reclama una harmonització de tarifes per pagar "la mateixa revisió". Els 12 milions de vehicles que passen la ITV anualment són sotmesos a un control de les condicions exteriors i interiors, llums, emissions de fums, frens, direcció, rodes i motor.

Catalunya ocupa el setè lloc, lleugerament per sota de la mitjana, amb unes tarifes de 29,40 euros per a turismes sense plom i 32,70 per a dièsel.

Notícies relacionades

Els preus en vigor són els mateixos que hi havia el 2003, ja que el Govern tripartit nomenat el desembre d'aquell any va congelar les tarifes fins ara. El departament de Treball i Indústria no va fer cas de la petició feta per les dues empreses explotadores (Applus i RVSA) d'increment anual al considerar que el marge de benefici era "suficient", segons va destacar Albert Roig, subdirector de Seguretat Industrial de la Generalitat.

Els conductors catalans passen la ITV a la seva comunitat en la immensa majoria, ja que no surt a compte desplaçar-se a autonomies veïnes. La revisió de cotxes sense plom costa 50 cèntims més barata a Aragó, però és més cara en dièsel i a València.