GUERRA D'OPES PER LA PRIMERA IMMOBILIÀRIA DE LA ZONA EURO
Rivero acusa Sanahuja de frenar l'expansió de Metrovacesa
El president de l'empresa tem pels plans de fusions i ampliació de capital
El president de Metrovacesa, Joaquín Rivero, va declarar ahir que la seva lluita amb la família catalana Sanahuja --principal inversor de la immobiliària, amb el 24,3% del capital-- dificulta els plans d'expansió de la primera immobiliària de la zona euro. També dificultarà --va dir-- els plans per evitar que Metrovacesa sigui expulsada de l'índex borsari espanyol Ibex 35, on cotitzen els 35 principals valors del país.
Rivero, que ahir es va presentar davant els mitjans de comunicació com a segur guanyador de la guerra d'opes que manté amb Sanahuja, va dir que per a Metrovacesa "és irrenunciable" buscar noves oportunitats de creixement, a través de fusions o absorcions, a Espanya o a l'estranger. No obstant, va donar per fet que el principal accionista s'oposarà a tot creixement que suposi reduir el seu pes en la companyia. "Jo vull créixer, i el creixement produeix dilució", va resumir.
L'ANTECEDENT DE COLONIAL
Rivero va recordar l'intent frustrat de Metrovacesa de fusionar-se amb Colonial, l'antiga immobiliària de La Caixa. L'operació hauria donat com a resultat la primera immobiliària d'Europa i la cinquena del món, però la irrupció de l'opa dels Sanahuja, l'1 de març, la va avortar.
"La línia d'expansió de la companyia es pot veure afectada per la diferència d'opinions en el consell d'administració, i per tant s'imposarà el joc de les majories", que, segons el mateix Rivero, li permetrà tirar endavant els seus plans.
Rivero (6,7% del capital) i el seu soci valencià Bautista Soler (5,4%) han presentat una contraopa per aconseguir un 26% addicional del capital (fins al 38,1%) a un preu de 80 euros per acció. Compten, a més, amb la complicitat de les caixes d'estalvis, que sumen un altre 12,88%.
Després del revés de la CNMV a la seva opa millorada, els Sanahuja mantenen la seva oferta inicial, de 78,10 euros per acció per obtenir un 20% addicional (fins al 44,3%).
Si l'Audiència Nacional no ho impedeix, la lluita empresarial pel control de Metrovacesa, que ja fa més de sis mesos que dura, finalitzarà d'aquí a uns dies, el 20 de setembre. Aquell dia venç el termini perquè els accionistes decideixin si volen vendre a una oferta o l'altra. Si no és que l'Audiència Nacional atén la petició de suspensió cautelar sol.licitada per Cresa, filial de Sacresa.
Victoria Soler, filla de Bautista Soler, va recordar que els accionistes acollits a l'opa de Cresa poden revocar l'ordre abans del dia 19.
Rivero va dir que la companyia presentarà a la borsa espanyola un pla per evitar que Metrovacesa sigui expulsada de l'Ibex 35. És imprescindible que les empreses que cotitzen a l'Ibex tinguin en borsa un volum de títols suficients per garantir la seva liquiditat (que poden ser venuts sense dificultat). Com a resultat de les opes, es produirà una concentració més gran del capital en poques mans i, en conseqüència, minvarà el capital que flota en la borsa. Rivero estudia una ampliació de capital i dóna per fet el rebuig dels Sanahuja, ja que la seva participació quedaria diluïda.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se