10 DIBUIXANTS DE CÒMIC FAN UN ESBÓS DE L'OFICI
Ana Oncina: "Més que un negoci, això és una vocació"
(Elda, 1989) El 2014 va publicar el primer àlbum de 'Croqueta y Empanadilla'. Amb ell va guanyar l’any passat el premi popular del Saló del Còmic. Oncina ha publicat dos tebeos més amb els mateixos personatges, en prepara un altre i coordina la revista antològica 'Voltio', dedicada a publicar joves promeses del còmic.
¿Quan va començar a pintar alguna cosa en la vida?

Quan era petita no parava de dibuixar. Recordo que gargotejava fins i tot a les estovalles dels restaurants.
¿Com es dibuixaria a si mateixa? Amb les cames primes i la cara rodona.
La seva frase de bafarada favorita. “Mare, passaré el dia dibuixant a la muntanya, ¡ara dibuixo roques!”.
¿Quantes hores treballa al dia? Una mitjana de 8 hores.
¿Què subratllaria en fluorescent en el seu currículum? Em sento molt orgullosa d’haver creat 'Croqueta y Empanadilla', per tot el que significa per a mi i per com hi han connectat els lectors. És una cosa que em fa molt feliç.
¿Projectes a curt/mitjà termini? 'Croqueta y Empanadilla 3' i el segon número de 'Voltio'.
Prengui-li el pols al món del còmic. ¿Pressió arterial? En ascens.
Els lectors de còmics són… Agraïts, apassionats i inquiets.
¿Per a què serveixen els tebeos? Per somiar, per disfrutar, per aprendre, per créixer com a persona... Un còmic té tant per oferir que és difícil quedar-se amb una cosa.
¿On hi ha ara el negoci? Més que un negoci, això és una vocació.
Els il·lustradors tenen l’aparador d’Instagram. ¿Vostès? També. Les xarxes socials et donen l’oportunitat de poder informar sobre el teu procés de treball, els teus nous projectes, esdeveniments, i que hi hagi un 'feedback' de la gent. Hi ha un contacte directe amb els teus seguidors. És fantàstic.
¿Què tenen en comú els dibuixants de còmic avui? El mateix que han tingut sempre, suposo: vocació, constància i passió.
¿Pinten més els homes o les dones? Igual.
¿El lloc més estrany on ha vist un dels seus dibuixos? Tatuat a la pell d’algun seguidor@ de 'Croqueta y Empanadilla'. Encara m’emociona pensar que a algú li puguin agradar tant els meus personatges.
Notícies relacionades¿Quin és el futur del còmic? No ho sé. Prefereixo esperar i que el futur em sorprengui. No m’agrada que m’aixafin les sorpreses.
Un còmic per devorar. Recomanaria 'Voltio', un projecte col·lectiu que coordinem Alex Giménez i jo mateixa i en què es poden trobar historietes tant nostres com de superautors com Cristian Robles, Alex Red, Powerpaola, Aroha Travé, Fran Collado, Nuria Tamarit, Alexis Nolla, José Domingo, Andrew Rae. I, a més, compta amb una portada increïble de la mà d’Ana Galvañ. ¡Una aposta segura!
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- El conflicte del Pròxim Orient El Parlament d’Israel fa el primer pas per a l’annexió de Cisjordània
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Educació “A l’institut em van fer creure que no em podria treure mai l’ESO”
- Successos Tres menors del Berguedà són denunciats per agredir sexualment una companya de l'escola i gravar els fets
- OTAN Espanya s’afegeix a la compra conjunta d’armes als EUA per enviar a Ucraïna abans de l’hivern
- Risc d’inundació El Govern estudia com expropiar cases a Alcanar i ressituar els primers desplaçats climàtics de Catalunya