Ai Weiwei, l'artista xinès més influent del món, exposa a Barcelona
'Dominical' retrata la icona de la dissidència i avança la seva primera retrospectiva a Espanya
Per alguns és com un artista del renaixement. Per altres, un creador superficial i efectista al qual Occident aplaudeix per la seva bel·ligerància política. Tots estan d'acord que és l'artista xinès més conegut i influent de l'actualitat i l'activista contra el règim de Pequín més cèlebre. Ai Weiwei ha estat agredit per la policia, que el va retenir incomunicat durant 81 dies, i perseguit pels tribunals, que li han atribuït des de delicte fiscal fins a bigàmia. No el deixen sortir del seu país des de fa tres anys, però ha convertit el seu estudi en una espècie de ‘Gran hermano’ i exorcitza el seu esperit dissident a través de les xarxes socials. Al marge del fragor polític, Ai ha exposat a la Tate Gallery, a la Biennal de Venècia o a la Documenta de Kassel. És un avantguardista iconoclasta que ha fos els últims corrents occidentals amb la tradició xinesa eludint la caricatura. ‘Dominical’ retrata aquest icònic creador i recorre la seva primera retrospectiva a Espanya, que dimarts s'inaugura a la Virreina. La mostra concentrarà 31 anys de compromís en 42 obres.
La revista d'EL PERIÓDICO, a més, es cola a Zinc Shower, punt de trobada de caçatendències i impulsors de les indústries culturals i creatives. Tempesta d'idees ‘hipsters’. El suplement també entrevista l'escriptora ‘best-seller’ Katherine Pancola, que estrena una novel·la homenatge a la condició femenina: ‘Muchachas’. “La vida és una barreja d'esperma i llàgrimes”, assegura. I parla amb l'actor Lluís Homar, que s'enfronta en solitari a una obra de teatre que ha marcat la seva vida, ‘Terra baixa’, al Teatre Borràs de Barcelona. A més, onze gurus del món del vi i la gastronomia exerceixen de vidents amb copa de cristall i revelen què beurem el 2050.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
