Castellers
Els Castellers de Cornellà volen recuperar els castells de vuit
Després d'aconseguir el primer set de set de la seva història al juny, els liles volen consolidar aquesta construcció i, en el futur, intentar-ho amb castells de vuit
Imatge del set de set dels Castellers de Cornellà en la Diada de Corpus 2014. /
Els Castellers de Cornellà enfoquen el segon tram de la temporada amb bon sabor de boca després de la seva gran actuació a la Festa Major del Corpus 2014. A finals de juny van descarregar a casa el set de set, per primera vegada en la història de la colla, rubricant així l'actuació amb el cinc de set i el quatre de set amb agulla.
Després d'un merescut descans, els liles reprenen els assajos amb la vista posada a la seva cita al Prat el 27 de setembre vinent, en què compartiran plaça amb Minyons de Terrassa (padrins de la colla) i els Capgrossos de Mataró. “Es tracta d'una actuació molt important per a nosaltres. Sempre hem intentat portar els millors castells perquè la ciutat respon molt bé i la plaça sempre està plena”, explica Ariadna Rizo, secretària dels Castellers de Cornellà.
“I en la jornada d'aquest any ens agradaria millorar l'actuació de la Festa Major. Això passa per repetir el set de set, el cinc de set i descarregar també el tres de set amb agulla, afirma Rizo.
Justo l'endemà, el diumenge 28 de setembre, els liles actuaran al barri del Pedró de Cornellà. Allà intentaran repetir els castells del dissabte “perquè la gent de la ciutat pugui veure les nostres millors actuacions”, diu Rizo. “Tenim ganes de recuperar els castells de vuit i per afrontar els nous reptes necessitem l'ajuda de tots. Tothom és benvingut a la colla, explica.
En aquesta línia, els Castellers de Cornellà van emprendre el mes de juny passat la campanya 'Posa’t lila' amb la voluntat de fer-se més visibles i que els veïns s'animessin a participar activament en els castells. “El que volem és obrir-nos a la ciutat, que la gent vegi camises liles i que les identifiqui ràpidament amb els castellers de la seva ciutat”, diu Rizo.
- Gastronomia Barqueta de piripi: així és la recepta de la tapa que ha conquerit Rosalía i que es pot fer en 15 minuts
- L'alternativa al paper de cuina que cada cop fan servir més llars: neteja millor i ajuda a estalviar
- Parla el director Eurovisió mou fitxa i està disposada a «fer el que sigui» per recuperar Espanya després de la desvinculació d’RTVE pel genocidi a Gaza
- Experiència única Pep Duran, el llibreter jubilat que transforma un bosc del Montseny en una biblioteca encantada: "Un bany de sons i sensacions"
- Oasi entre vinyes El bonic poble medieval amb cava i bones vistes a 40 minuts de Sant Boi
