Refredats
Ull a aquest medicament: és molt addictiu
Moltes medicines al llarg de la història han hagut de ser retirades per la necessitat que han creat en la població. Aquesta ja s’està estudiant
Al llarg de la història, molts medicaments han hagut de ser retirats del mercat per causar addicció als pacients. En la majoria dels casos es tracta d’ansiolítics, per la sensació de calma que generen.
En aquest cas sorprèn que sigui l’esprai nasal, utilitzat en èpoques de refredat per respirar millor, els que també generen addicció. La sensació de malestar, i de recuperació immediata, en una etapa de congestió nasal és tan agradable que moltes persones comencen a utilitzar-lo per precaució tot i que no tinguin cap tipus de complicació respiratòria.
Molts pacients s’acostumen a respirar amb aquesta ajuda, i acaben creant dependència a aquest medicament. A més, es converteix en un cicle del que és complicat sortir perquè el cos– al tenir aquesta opció– deixa de treballar amb normalitat i realment necessita aquest suport.
Notícies relacionadesAquests medicaments solen contenir pseudoefedrina, oximetazolina o fenilefrina. El primer d’ells ja està sent investigat pels seus possibles efectes adversos. «El comitè de seguretat de l’EMA ( PRAC ) ha iniciat una revisió dels medicaments que contenen pseudoefedrina», informa l’European Medicines Agency.
Segons les últimes investigacions, consumir medicaments que continguin pseudoefedrina pot estar relacionat amb esdeveniments isquèmics cardiovasculars i cerebrovasculars.
- Entrevista Xabier Gómez: «El Papa visitarà homes i dones a la presó de Brians, la parròquia que més estimo»
- Sinistralitat viària Un motorista mor a la mateixa carretera del Brull on un altre conductor de moto va perdre la vida a principis de mes
- Companys de pis Nova app per trobar el company de pis perfecte: s’ha acabat el problema de trobar la persona adequada
- Frau Els experts coincideixen: «Treure diners del caixer d’aquesta manera és posar-ho fàcil als estafadors»
- Conflicte a l’Orient Mitjà Els EUA i l’Iran ultimen els detalls d’un acord que posi fi a la guerra i doni pas a negociacions sobre el programa nuclear
