Depredador del Cretaci inferior

¿Quin animal s’ha trobat a l’estómac d’un dinosaure ‘Microraptor’?

Els científics que han trobat el fòssil asseguren que «és molt estrany trobar exemples de menjar a l’interior dels dinosaures»

extra/_imagenesnoreste_Fot (123474788).jpg

extra/_imagenesnoreste_Fot (123474788).jpg / Archivo / Reuters

EFE

Una pota d’un petit mamífer dins de la caixa toràcica d’un dinosaure que s’havia menjat. Aquest és el «raríssim descobriment» d’un equip d’investigadors i que publica aquest dimecres ‘Journal of Vertebrate Paleontology’.

El depredador era un ‘Microraptor’, un petit dinosaure emplomallat, que va viure a la zona que avui és la Xina en el Cretaci inferior, fa uns 120 milions d’anys. Tenia la mida d’un corb, llargues plomes i probablement planava d’arbre en arbre, caçant petits animals.

«És molt estrany trobar exemples de menjar a l’interior dels dinosaures, per la qual cosa cada exemple és realment important, ja que proporciona una prova directa del que menjaven» i aquest és un dels primers registres d’un dinosaure menjant un mamífer, ha destacat David Hone, de la Universitat Queen Mary i líder de l’equip.

Pota dins del dinosaure

Tot i que l’espècimen es va descriure per primera vegada el 2000, no ha sigut fins ara quan s’ha descobert la presència de la pota del mamífer a l’interior del dinosaure.

La pota del mamífer està gairebé completa i va pertànyer a un animal molt petit, de la mida d’un ratolí modern. L’anàlisi dels ossos suggereix que es tractava d’un que vivia predominantment a terra i no era un bon grimpador.