Ciència

Descobreixen una nova espècie d’insecte a Sèrbia i li diuen Djokovic

En homenatge al tennista serbi i comparant la velocitat, tenacitat, força i elasticitat de l’animal amb la del campió de 21 Grand Slam

Descobreixen una nova espècie d’insecte a Sèrbia i li diuen Djokovic

Científics serbis van anunciar haver descobert una nova espècie d’insecte a què van decidir donar el nom de Novak Djokovic en homenatge al campió de tennis, a causa de les seves qualitats de velocitat i tenacitat.

Duvalius Djokovici va ser trobat en una cova en una muntanya a l’oest de Sèrbia, va explicar divendres a l’AFP Nikola Vesovic, un dels membres de l’equip.

«Es tracta d’un insecte molt petit, totalment cec i despigmentat, amb potes i antenes molt llargues», va precisar el científic, professor de la facultat de biologia de Belgrad.

Però va ser la velocitat, la tenacitat, la força i l’elasticitat de l’animal per les quals van decidir els investigadors donar-li el nom del campió serbi, antic número u mundial amb 21 títols de Grand Slam.

«Es tracta d’un depredador dels soterranis igual com Novak és una espècie de depredador als camps de tennis», va dir el professor Vesovic.