Dia Nacional d’Hongria
Meteoròlegs de tot el món se solidaritzen amb dos col·legues hongaresos acomiadats per fallar en una previsió
Desenes de meteoròlegs de tot el món s’han solidaritzat amb els seus col·legues hongaresos que van ser acomiadats després que una tempesta que havien pronosticat no arribés a Budapest el Dia Nacional d’Hongria el 20 d’agost.
«En general informem sobre esdeveniments meteorològics extraordinaris, però això no es tracta d’un fenomen atmosfèric que hagi causat un xoc, sinó la notícia que dos col·legues hongaresos han perdut la seva feina simplement per fer bé la seva feina», asseguren en un comunicat conjunt publicat a Facebook.
Meteoròlegs d’Espanya, França, Itàlia, Colòmbia, l’Uruguai i Kenya, entre d’altres, al·ludeixen al fet que el ministeri de Tecnologia i Indústria hagi acomiadat els dos directors del Servei Nacional de Meteorologia (OMSZ) hongarès després que s’haguessin de cancel·lar uns focs artificials perquè el servei va pronosticar fortes tempestes per a la nit del 20 d’agost.
Tot i que el comunicat del Ministeri de Tecnologia i Indústria no ha justificat l’acomiadament, la premsa i els polítics locals donen per fet que les raons estaven relacionades amb aquest pronòstic equivocat que parlava d’una probabilitat del 80% de tempesta.
Els meteoròlegs internacionals, membres de l’agrupació ‘Climate without Borders’ (Clima sense Fronteres), asseguren que «de vegades succeeix el menys probable» i recorden que l’OMSZ va fer el que havia de fer en aquella situació.
L’executiu de l’ultranacionalista Viktor Orbán volia celebrar la festa nacional amb «els focs artificials més grans d’Europa», que se celebraran dissabte a causa de la cancel·lació.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
