DEMOSTRAT PER LA CIÈNCIA
Un grup de científics alemanys descobreix un remei per a la calvície
L'ungüent que s'ha d'aplicar en el cuir cabellut abans d'anar a dormir conté ambientador de sàndal artificial, l'ingredient estrella de la barreja

undefined379474 quaderno del domingo persona calva calvo180919170305 /
Un grup de científics alemanys ha descobert un remei efectiu contra la calvície que ha sigut avalat per la ciència. Segons un estudi científic publicat a 'Nature', l’eficàcia d’aquest 'ambientador' de sàndal artificial és clau a l’hora d’estimular un receptor olfactiu, l’OR2AT4, que es troba a la pell i provoca el creixement de cabell als fol·licles.
El treball d’aquest grup d’investigadors alemanys liderats per Ralf Paus, de la Universitat de Manchester, va culminar amb un assaig clínic a Gran Canària, on van comprovar en 20 dones l’efectivitat de la mescla.
Estudi clínic
Notícies relacionadesUna clínica capil·lar de Las Palmas de Gran Canaria va buscar "dones amb important caiguda de cabell per a un estudi clínic de nou tractament" i d’allà van sorgir les dades que han deixat molts amb la boca oberta. Es va testejar en voluntàries un producte creat a partir d’un ambientador barat artificial anomenat Sandalore que emula l’olor de la fusta de sàndal. A canvi de 125 euros, les participants s’havien d’aplicar durant sis mesos una loció al cap abans d’anar-se a dormir i acudir a visites de control per comprovar l’eficàcia del prometedor compost, principal candidat per conformar el primer regenerador capil·lar avalat per la ciència, ja que fins al moment només existeixen fórmules per esmorteir la caiguda.
Només si és sintètic
Els mecanismes, segons explica el mateix Paus a 'Teknautas', són els mateixos, "però no passa amb la fusta de sàndal natural, només amb l’ambientador sintètic de fusta de sàndal," diu aquest dermatòleg. I és que aquest remei funciona "tant com a eina de prevenció, per reduir la quantitat de cabell que cau cada dia, com per al seu ús després d’un trasplantament de cabell". Aquest remei funciona només amb el sàndal sintètic perquè aquest només afecta el receptor olfactiu OR2AT4.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"