Noves troballes

Creen una bossa de plàstic que es dissol a l'aigua

Uns enginyers xilens inventen la bossa hidrosoluble

ST07. SANTIAGO (CHILE), 24/07/2018.- El gerente comercial de Solubag, Cristian Olivares, realiza la demostración de una bolsa hidrosoluble hoy, martes 24 de julio de 2018, en Santiago (Chile). Un nuevo concepto de bolsas de plástico, sin ningún derivado del petróleo y completamente hidrosolubles, fue presentado hoy en Santiago por unos ingenieros chilenos como un avance para acabar con la contaminación que generan estos útiles. Todo el concepto recae en el cambio de la fórmula química actual que se utiliza en todo el mundo para producir bolsas de plástico, explicaron el gerente general, Roberto Astete, y el gerente comercial, Cristian Olivares, de Solubag, la empresa chilena que ha desarrollado esta innovación. Tras la modificación de la formula química del PVA (alcohol polivinílico), las bolsas se deshacen y se diluyen en el agua sin causar perjuicio ni en el medioambiente ni en el propio líquido que las absorbe. EFE/Alberto Peña

ST07. SANTIAGO (CHILE), 24/07/2018.- El gerente comercial de Solubag, Cristian Olivares, realiza la demostración de una bolsa hidrosoluble hoy, martes 24 de julio de 2018, en Santiago (Chile). Un nuevo concepto de bolsas de plástico, sin ningún derivado del petróleo y completamente hidrosolubles, fue presentado hoy en Santiago por unos ingenieros chilenos como un avance para acabar con la contaminación que generan estos útiles. Todo el concepto recae en el cambio de la fórmula química actual que se utiliza en todo el mundo para producir bolsas de plástico, explicaron el gerente general, Roberto Astete, y el gerente comercial, Cristian Olivares, de Solubag, la empresa chilena que ha desarrollado esta innovación. Tras la modificación de la formula química del PVA (alcohol polivinílico), las bolsas se deshacen y se diluyen en el agua sin causar perjuicio ni en el medioambiente ni en el propio líquido que las absorbe. EFE/Alberto Peña / Alberto Peña (EFE)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / Agencias

Uns enginyers xilens han presentat un nou concepte de bosses de plàstic, fabricades sense cap derivat del petroli i completament hidrosolubles per acabar amb la contaminació que generen els plàstics tradicionals.

Ho han aconseguit canviant la fórmula química que s’utilitza en l’actualitat a tot el món per produir bosses de plàstic, segons han explicat Roberto Astete i Cristian Olivales, responsables de l’empresa Solubag, que ha desenvolupat aquesta innovació en la presentació a Santiago de Xile.

Després de la modificació de la fórmula química del PVA (alcohol polivinílic), les bosses es desfan i es dilueixen a l’aigua sense causar cap perjudici ni al medi ambient ni al líquid que les absorbeix.

Per donar més garantia del procés, Astete i Olivares van realitzar una demostració davant de la premsa per evidenciar l’eficàcia de la nova fórmula i la seguretat que el component no contamina.

Notícies relacionades

"El material base té orígens diferents. Nosaltres buscàvem la possibilitat de baixar els costos de producció i això ens va portar a experimentar amb diferents proveïdors per garantir la qualitat del nostre producte i sempre ser amigables amb el medi ambient", ha dit Astete.

La companyia produeix actualment a la Xina, però puntualitzen que podrien produir a qualsevol part del món simplement canviant la fórmula de fabricació del material.

Temes:

Física