El Tourmalet

El Tourmalet: tranquils, Andorra no ha envaït Barcelona

  • Els cotxes amb matrícula del país pirinenc que aquest diumenge estan aparcats als voltants de Montjuïc són propietat de bona part dels ciclistes que han corregut la Volta.

  • Segons les últimes dades, ja són 102 els corredors que viuen al país pirinenc aquest 2023.

El Tourmalet: tranquils, Andorra no ha envaït Barcelona

LA VOLTA

2
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

Que ningú s’espanti. Que no es tracta de cap invasió. Que Andorra i els andorrans són molt feliços al seu país. Però si aquest diumenge hi ha hagut tants i tants cotxes amb matrícula del país pirinenc aparcats als voltants de Montjuïc és perquè ha arribat la Volta a Barcelona, perquè bona part dels ciclistes participants viuen al Pirineu i perquè a l’acabar la carrera tornen a les seves cases d’adopció per reviure i explicar les aventures viscudes durant una setmana de competició per terres catalanes.

¿Sabien que aquest 2023 s’han superat les cent llicències de ciclistes professionals a Andorra? Doncs ja ho saben. 102, concretament, segons informava fa unes setmanes el ‘Diari d’Andorra’ citant fonts de la Federació Andorrana de Ciclisme, que cobra gairebé 700 euros per corredor perquè tinguin els papers en regla. És a dir, traduït en diners, al voltant de 70.000 euros extra per a les arques de l’organisme. Benvinguts siguin, per tant. I gairebé es podria dir allò que Andorra sempre hi guanya quan algun ciclista aixeca els braços en senyal de victòria. En aquesta Volta, per exemple, es poden citar un parell de triomfs i el mateix passa en qualsevol carrera de les que es disputen a Europa.

Ràpid, a casa

El corredor, això és una cosa que es porta a l’ADN professional, vol tornar a casa tot just travessa la meta de l’última etapa en una carrera que dura dies. I Barcelona, al final de la Volta, no és l’excepció. La parella és qui baixa normalment el cotxe des d’Andorra, que s’aparca al costat dels autocars dels equips pels quals corre el corredor propietari del vehicle. Una dutxa ràpida a l’autobús per treure’s la suor de l’esforç, unes barretes, uns entrepans, un parell de refrescos i apa, cap a Andorra en gairebé tres hores al volant.

Les excepcions

Notícies relacionades

Ara vindran uns dies per recuperar forces sense deixar de pedalar abans que alguns marxin cap a la Itzulia o cap al Tour de Flandes. Contemplar aquests cotxes amb matrícula andorrana serveix per recordar i fins i tot recomanar als amants del ciclisme que si al juny, en els dies previs a l’inici del Tour, tenen un parell de dies lliures, s’acostin a Andorra, busquin la ruta des de la capital al cim del port d’Envalira, s’acomodin en una cadira portàtil en alguna de les rectes, per exemple del Tarter a Soldeu, i comencin a apuntar noms perquè, a excepció de Tadej Pogacar, que continua apostant per Mònaco, i de Jonas Vingegaard, que viu i consumeix a Dinamarca, la resta de futurs herois del Tour 2023 estarà aprofitant els últims entrenaments per terres andorranes.

Per aquesta raó els cotxes matriculats a Andorra aparcats a prop de les torres venecianes no són la constància d’una invasió del país pirinenc, sinó els vehicles de bona part dels corredors que han participat a la Volta.