TURISME INTERIOR

La Generalitat llança una campanya per promoure els ports com a espais segurs per al turisme de proximitat

La campanya 'Viu els ports' vol promoure els 45 ports competència de la Generalitat com a espais a l'aire lliure i segurs

L'activitat portuària dels ports gestionats per la Generalitat genera 992 milions d'euros anuals de facturació

PALAMOS -  BARCAS DE PESCA EN EL PUERTO . FOTO JOAN CASTRO

PALAMOS - BARCAS DE PESCA EN EL PUERTO . FOTO JOAN CASTRO / C·mara digital

1
Es llegeix en minuts

L’empresa pública Ports de la Generalitat ha dissenyat una campanya promocional amb l’eslògan ‘Viu els ports’, que mostra els ports com a instal·lacions preparades, obertes, segures, sense massificació, idònies per a l’estiu i la tardor i amb una àmplia oferta d’activitats. La campanya engloba els 45 ports gestionats per la Generalitat de Catalunya i vol ser una entrada d’aire fresc i un esquer per ajudar a reactivar l’activitat portuària, afectada per la crisi sanitària.

Ports de la Generalitat ha establert una línia estratègica per potenciar els ports des de tres eixos: l’impuls a les infraestructures portuàries que s’estan potenciant, modernitzant i adaptant al canvi climàtic; l’establiment de mesures econòmiques per pal·liar els efectes econòmics de la crisi sanitària en els usuaris, gestors i agents portuaris; i la promoció per recolzar l’activitat portuària.

‘Viu els ports’

Notícies relacionades

La nova campanya de promoció ‘Viu els ports’ va destinada al mercat de proximitat i vol convidar la ciutadania a conèixer millor els ports i la seva activitat. L’objectiu és que els ciutadans s’animin a anar als ports per disfrutar d’un espai a l’aire lliure com és el mar, llogar un barco per hores o dies, practicar activitats nàutiques, turístiques i d’oci, visitar la subhasta del peix o tastar els productes de proximitat com el peix als restaurants dels recintes portuaris.

La campanya es compon d’un vídeo, bàners, anuncis, creativitats i posts. Es difondrà durant un mes entre mitjans de comunicació generalistes i especialitzats, ‘online’ i ‘offline’, plataformes turístiques i nàutiques i xarxes socials. El vídeo mostra una família que va a un port, lloga un barco, contempla la descàrrega del peix i assaboreix els productes de proximitat en un dels restaurants del port. És una petita mostra del gran ventall d’activitats que es poden fer als recintes portuaris. 

9.000 llocs de treball

L’activitat dels 45 ports gestionats per la Generalitat de Catalunya, no inclosos els ports de Barcelona i Tarragona, d’interès general, genera una facturació de 992 milions d’euros anuals i 9.135 llocs de treball entre directes, indirectes i induïts.