
2
La Conselleria de Justícia, a través del Centre de Mediació de Catalunya, reforçarà la col·laboració amb el Deganat de Barcelona per impulsar mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes després de l’estat d’alarma. Se centrarà sobretot en els òrgans judicials de Barcelona, però també s’estendrà als jutjats de família de la resta de Catalunya.
L’equip estarà format per un tècnic del Centre de Mediació, especialista en l’àmbit de la resolució de conflictes, un funcionari de tramitació judicial i el lletrat del Deganat. Es tracta d’una iniciativa pionera que facilitarà als ciutadans i empresaris l’accés a la mediació i ajudarà a sensibilitzar els diferents operadors jurídics –jutges, magistrats, advocats o procuradors, entre d’altres– sobre els beneficis de desjudicialitzar els conflictes.
Durant els pròxims mesos, es posarà èmfasi en la mediació ‘exprés’, a través de la qual es podran derivar a mediació aquells procediments sumaris que es van crear en el context de confinament i de restriccions de mobilitat per resoldre qüestions de dret de família directament derivades de la crisi sanitària.
Règims de custòdia o pensions alimentàries
Notícies relacionadesL’objectiu principal de la mediació ‘exprés’ és que els conflictes en les relacions familiars que hagin sorgit durant l’emergència de la Covid-19 puguin tenir una solució al màxim de ràpida i eficaç, sense necessitat d’acabar en un judici, ja que són litigis que sovint afecten menors d’edat, com poden ser els règims de custòdia o el pagament de pensions alimentàries de fills.
La mediació ‘exprés’ reduirà substancialment els tràmits administratius i la documentació, i podrà fer-se de forma telemàtica per mantenir les distàncies de seguretat. Hi haurà dues sessions informatives prèvies fetes pels mateixos mediadors i dues sessions de mediació gratuïtes. Tots els mediadors comptaran amb el recolzament del Centre de Mediació de Catalunya, que farà el seguiment.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%