Bàsquet
Aíto, presentat com a tècnic del Bàsquet Girona: «Si Marc Gasol entrena bé, hi comptaré»
L’entrenador del Bàsquet Girona, Aíto García Reneses, ha assegurat aquest divendres en la seva presentació oficial com a tècnic del club català que compta amb la presència de Marc Gasol en la plantilla per a la temporada vinent. «Si entrena bé, hi comptaré. Si no entrena bé, no hi haurà més remei que fer-lo seure a la banqueta», va afirmar amb sorna el preparador madrileny amb referència a Gasol, que també és el president del club, durant una roda de premsa organitzada al pavelló de Fontajau.
Després de fer-se càrrec del Bàsquet Girona, que acaba d’ascendir, García Reneses (Madrid, 1946) va evitar marcar-se un objectiu classificatori: «Moltes vegades la pressió pot amb els equips. Cal pensar en jugar al màxim de les nostres possibilitats i que millorin cada mes. La classificació és secundària. No em poso un límit».
«Quan em van fer la proposta, vaig pensar que una de les meves passions, si no l’única, és entrenar i ser al voltant del bàsquet. Em fa il·lusió entrenar l’equip. M’agradarà veure si som capaços de fer-los progressar individualment i col·lectivament per jugar cada vegada millor», va afegir el veterà entrenador.
Sense temps definit
A hores d’ara de la seva carrera, García Reneses no creu que la durada del seu contracte sigui rellevant: «No m’importa fitxar pel temps que sigui. Si a final de temporada estem bé i podem seguir, si jo estic bé físicament, seguirem. I si no, no. No m’importa la durada del contracte».
«Estem oberts encara [a nous fitxatges]. Espero que puguem completar la plantilla aviat. Un inconvenient és que estem entrenant amb pocs jugadors, en part per les competicions internacionals. És molt important entrenar, adaptar-se a un nou estil de joc i a nous companys», va destacar Aíto.
El tècnic madrileny no té una idea preconcebuda de com jugarà el seu equip: «No és que jo vingui amb una idea; buscarem la millor manera de jugar. Agressivitat defensiva i en atac, bons rebots i circulació de pilota... Tot dependrà del nivell al qual anem arribant en cada moment, de les qualitats dels jugadors.»
Energia en comú
Notícies relacionades«Tenim molta il·lusió. Quan un equip aconsegueix pujar, els aficionats hi estan bolcats. Ho van demostrar esgotant els abonaments disponibles en poques hores. Ho noto al carrer. La gent et saluda i es veu que té il·lusió. Això sempre ajuda, el fet que es formi una energia en comú», va afegir Aíto sobre la connexió amb l’afició.
García Reneses, l’última experiència del qual en l’elit va arribar com a entrenador de l’Alba Berlín alemany (2017-2021), ha dirigit, durant la seva longeva trajectòria en l’ACB, el Barcelona (14 temporades), el Joventut Badalona (7), el CB Màlaga (3), el CB Sevilla (2) i el CB Gran Canària (2).
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- 50 anys de la invasió del Sàhara Occidental Espanya va tenir un pla de guerra contra el Marroc l’any 1975
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- A l’interior d’Espanya es viu fins a 10 anys més que a la zona costanera
- La ‘condemna’ a García Ortiz com a ‘fals culpable’
- Conflicte a Àsia Occidental Les negociacions entre el Pakistan i l’Afganistan fracassen i obren la via a una guerra oberta: 5 claus d’un conflicte amb més de 400 morts en un mes
- Xarxes socials Ara només em surten coses de la Rosalía
- Successos Cinc detinguts a Mollerussa pel matrimoni forçat d’una menor de 14 anys a canvi de 5.000 euros i 5 ampolles de whisky
- Apunts polítics de la setmana Feijóo i la falta d’iniciativa: Mazón segueix i Abascal colla
- Crisi a la Generalitat Valenciana PP i Vox acosten postures per rellevar Mazón amb Pérez Llorca com a favorit
