La Copa del Rei de bàsquet
L’UCAM Múrcia dona la gran sorpresa després de renéixer davant el València
L’equip de Sito Alonso es va deixar remuntar 19 punts i va aconseguir reaccionar en l’últim quart per tombar un dels favorits (83-86)

L’UCAM Múrcia va fer saltar els pronòstics davant el València. De convidat a la festa de Copa es va transformar en la sorpresa dels quarts de final, i va deixar a la cuneta un dels favorits (83-86). El mèrit de l’equip de Sito Alonso va ser que es va guanyar la continuïtat a Granada després de renéixer de les seves cendres. Va tocar el cel en el primer temps, fent-li un repàs als valencians que semblava abonar la sorpresa. Va desaparèixer per complet en el tercer període, en el qual que el València va capgirar el partit enganxat a l’encert de Rivero Y va tenir el cor de canviar el seu destí en un final increïble, en el qual va saber jugar molt millor les seves cartes amb McFadden, autor de 20 punts, en el paper de redemptor.
Durant 20 minuts, l’UCAM Múrcia es va convertir en inesperat ventafocs de la Copa. Va jugar com els àngels. Amb un nivell d’encert espectacular. Enxufant un triple rere un altre i desconnectant el València a cada acció en la qual s’acostaven al seu cèrcol. Va construir, en aquells 20 minuts prodigiosos, una autopista cap a la semifinal. I, de sobte, amb el pas pels vestidors en el descans, després d’aconseguir un increïble avantatge de 19 punts (33-52), els va arribar l’apagada. Va ser un col·lapse en tota regla. Absolut.
Parcial demolidor
Notícies relacionadesUn parcial de 21-0 del València en tot just quatre minuts els va despertar del somni i els va fer aterrar de cop en la realitat. En una realitat totalment adversa que es va encarregar de generar el València, o millor dit, Jasiel Rivero amb uns minuts devastadors, en els quals va firmar 12 dels 21 punts del parcial. L’ala pivot cubà, de 28 anys, va contagiar energia i electricitat als seus companys, mentre es curtcircuitaven els sistemes de l’UCAM. Va ser un tomb espectacular d’escenari que va tornar l’equip de Joan Peñarroya a la baralla, imbuït en el paper de favorit que se li intuïa, i va deixar l’equip murcià totalment grogui durant bastants minuts, a remolc del seu rival. El parcial del quart 31-9, eloqüent per si mateix, va deixar els valencians al comandament (64-61).
En aquest escenari totalment hostil, l’UCAM Múrcia va ser capaç de sortir del coma i de tornar a plantar-li cara als valencians. No només això, sinó que enganxat als triples de Bellas, Webb i els punts de McFadden va aconseguir donar-se una nova oportunitat per entrar en avantatge en l’últim minut, en el qual els valencians van malgastar fins a tres triples (Prepelic, Van Rossom i Dubjlevic) per a almenys forçar la pròrroga.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»