L’Eurolliga de bàsquet
El Barça, amb Calathes i sense Mirotic, afronta un partit dur a Kazan
«Calathes tindrà minuts en el partit», revela Jasikevicius sobre la recuperació del base grec

Amb la tornada a la convocatòria del base Nick Calathes després de dos mesos lesionat i la baixa per covid-19 de l’ala pivot Nikola Mirotic, el Barça visita aquest dijous la pista de l’Unics Kazan rus, la gran revelació de la primera volta de l’Eurolliga (17.00 hores, DAZN).
L’entrenador del Barça, Sarunas Jasikevicius, va confirmar aquest dimecres que Calathes reapareixerà a la pista russa, després de dos mesos fora de les pistes per un fractura de peroné.
«Nick (Calathes) està entrant en dinàmica a poc a poc. Crec que tindrà minuts demà, després dependrà de com vagi la cosa», va dir el preparador lituà sobre el seu base titular, absent des del 17 de novembre per una fractura proximal al peroné esquerre.
Jasikevicius va qualificar de «difícil» el partit a la pista de l’Unics Kazan, un rival «en un moment molt bo» i que «s’ha consolidat com un equip de ‘play-off’ amb una idea de bàsquet molt clara», va precisar.
«Fan moltíssims contraatacs i tenen un ritme alt. En defensa arrisquen molt, intenten treure’t de les teves posicions. S’ha de preparar bé el partit i ser molt durs, perquè en la seva pista s’encoratgen encara més», va analitzar l’entrenador barcelonista sobre el seu pròxim rival.
Un rival de molta qualitat
Així mateix, Jasikevicius va reconèixer que la suspensió del duel de lliga de diumenge davant el València Basket ha afavorit la preparació del partit: «Feia temps que no podíem entrenar tots junts, a excepció de Niko (Mirotic, positiu per covid-19). Ens ha anat molt bé, i ara cal posar-ho tot a la pista».
Notícies relacionadesEn el partit d’anada, disputat el passat dia 22 de desembre al Palau, el Barça va aconseguir remuntar un desavantatge de 20 punts en l’últim quart per imposar-se a la pròrroga (111-109) amb Mirotic (28 punts i 26 crèdits de valoració) com a jugador més destacat.
L’equip de Perasovic va demostrar tenir recursos i qualitat en aquest partit amb l’escorta Lorenzo Brown (27 punts), l’aler John Brown (21 punts i 5 robatoris, líder de l’Eurolliga en aquesta faceta), l’exblaugrana Mario Hezonja (18 punts) i l’escorta Isaiah Canaan (20 punts), que a sobre va provocar el públic del Palau al fer-los callar després d’anotar un triple.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»