La Fira insta a accelerar l’ampliació de l’aeroport
La capacitat d’allotjament, l’oferta cultural i d’oci i la connectivitat de la ciutat són ara mateix els dos factors clau perquè a Barcelona continuï creixent el turisme de negocis i congressos, el denominat sector MICE (per les seves sigles en anglès meetings, incentives, conferences and exhibitions). Per a això és determinant que les administracions facin una aposta decidida per l’ampliació de l’aeroport, "i que, ja que estan invertint més de 700 milions en el creixement de la Fira de Barcelona, actuïn amb coherència i contribueixin a dimensionar les places hoteleres conformes i altres infraestructures com l’aeroport", va dir ahir el president de la institució firal, Pau Relat, en una intervenció en el Fòrum Barcelona sobre turisme urbà.
El turisme MICE a Espanya va créixer un 7% el 2024 respecte a l’any anterior, fins a arribar a una facturació de 14.296 milions, cosa que representa un creixement del 16% en comparació amb el 2019. "És un tipus de turisme que atrau visitants amb valor afegit, professionals que, en moltes ocasions, tornen després a la ciutat amb les seves famílies", va remarcar Relat, que va participar en una xerrada moderada pel director d’EL PERIÓDICO, Albert Sáez.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mobilitat Barcelona donarà ajudes de 600 euros per comprar motos elèctriques si es desballesten les de combustió
- En una reunió a Waterloo Puigdemont reordena Junts al Parlament: designa Mònica Sales com a presidenta i Salvador Vergés com a portaveu
- Cas Pujol Els forenses que van examinar Jordi Pujol conclouen que "no està en condicions" de ser jutjat
- "Al capdavant de les celebracions estatals" Badalona tornarà a disputar-li a Vigo el Nadal més grandiloqüent d'Espanya: "Serà més espectacular"
- Oques Grasses: ansietat, catalanitat, ‘FOMO’ i més
