Llum verda a 12,6 milions per electrificar una altra terminal de creuers

La futura terminal ro-ro pax que complteraá el Moll Adossat.

La futura terminal ro-ro pax que complteraá el Moll Adossat. / Port de Barcelona

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Consell de Ministres va autoritzar ahir al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar per 12,6 milions d’euros (IVA no inclòs) un contracte de redacció, execució i prestació del servei de subministrament elèctric a creuers a la futura terminal Catalonia Cruise Terminal G del Port de Barcelona, segons va avançar EL PERIÓDICO.

La actuació forma part del compromís dels ports estatals amb la sostenibilitat, dins del desplegament del sistema OPS (Onshore Power Supply), que possibilita que els vaixells atracats es connectin a la xarxa elèctrica –preferentment renovable–, apaguin els seus motors auxiliars i així redueixin les emissions atmosfèriques.

Connexions

Notícies relacionades

El Port de Barcelona està aplicant un pla d’electrificació per fases per adaptar els molls amb la infraestructura necessària. En especial, el Moll Adossat, que acull les terminals de creuers, és considerat un dels punts prioritaris. El contracte autoritzat inclou connectar una línia de mitja tensió fins a una subestació de conversió elèctrica, on també es durà a terme el canvi de freqüència per optimitzar la transferència d’energia al vaixell mitjançant un sistema mòbil de gestió de cables al moll. Així mateix, contempla la connexió i desconnexió dels creuers i el manteniment de la instal·lació elèctrica.

El port de la capital catalana ja compta amb experiència en aquesta tecnologia: recentment va inaugurar un sistema OPS per a ferris a la terminal de Grimaldi, situat al Moll de Sant Bertran.