PDU Delta. Reformulació
750 nous habitatges entre Gavà i Sant Boi

Vista aérea de Gavà Mar
L’entorn de l’aeroport de Barcelona projecta uns 750 nous habitatges en el context d’un nou pla hoteler i residencial per potenciar l’activitat econòmica al delta del Llobregat. El projecte urbanístic representa la reformulació del que en el seu moment es va conèixer com a PDU (Pla Director Urbanístic) Delta.
Malgrat que el 65% de les 630 hectàrees previstes en el desenvolupament urbanístic són de terreny no urbanitzable, el pla preveu que en unes 90 hectàrees hi hagi usos residencials. Es tracta dels àmbits de Marinada, ubicat a Gavà, i Llevant, a Sant Boi de Llobregat. En el primer, la modificació del Pla General Metropolità (PGM) aprovada inicialment per l’AMB ahir proposa la creació d’un sector residencial denominat Marinada Est, amb 481 habitatges nous, i un complex hoteler i turístic anomenat Marinada Oest. S’exclou de la transformació la riera dels Canyars, al barri de Gavà Mar, compresa en el règim de terreny no urbanitzable.
En l’àmbit de Llevant, el que s’ha projectat és un sector residencial denominat Llevant Centre, amb un "potencial" de 274 habitatges, diu el text del projecte urbanístic, i un altre sector anomenat Llevant Salines, "amb un potencial de 23.659 m2 d’activitat econòmica". Més enllà dels usos residencials, en l’AMB destaquen que la superfície de terreny no urbanitzable augmenta en 279 hectàrees en relació amb el pla previ –fins a les 414–, en detriment del terreny urbanitzable.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ASSUMPTES PROPIS Vicenç Fisas, analista de conflictes i processos de pau: "La por de Rússia és fabricada"
- FICAR LA POTA La Kiss Cam i el judici final
- Una Alemanya heroica resisteix i jugarà contra Espanya
- MotoGP Márquez torna a guanyar ambel mateix truc de Tailàndia
- ESCALADA Alberto Ginés frega el cel amb una plata a la Copa Mundial