L’institut de la Mina diu prou i exigeix seguretat després de l’agressió a un mestre
En una protesta sense precedents en els últims anys, el professorat reclama a l’Administració protecció i mesures contra la violència juntament amb famílies i alumnes.
Profesores muestran pancartas contra la violencia en el instituto escuela La Mina, en Sant Adrià de Besòs. /
En una concentració sense precedents en els últims anys, prop de 300 persones entre professors, alumnes i veïns de la Mina van sortir al carrer ahir al migdia per plantar-se davant les agressions i amenaces que adverteixen que es pateixen amb freqüència a l’institut i reclamar mesures per garantir la seguretat i la convivència després de l’apunyalament que un professor va patir al sortir de classe dimarts passat. Els Mossos d’Esquadra informen que encara no s’han produït detencions pel succés, en el qual el docent va resultar ferit lleu al ser abordat per un desconegut que brandia una navalla i va arribar a clavar-l’hi als glutis. L’agressor va empènyer contra un cotxe la víctima, de 45 anys, li va clavar una puntada de peu als genitals i va arribar a proferir: "Té, profe, per llest".
L’episodi ha commocionat l’institut escola La Mina, convertit en una referència de cara a mirar de reduir l’absentisme en un entorn desfavorit. A falta que la policia l’arresti, fonts del centre afirmen que l’atacant no és un alumne.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Crisi ferroviària El Govern anuncia que Rodalies recuperarà la circulació sense talls la setmana vinent
- IRPF Els sous de fins a 35.200 euros anuals es poden emportar un bon ensurt en la declaració de la renda d’aquest any
- Un pla discutit L’Ajuntament de Barcelona portarà a votació una versió millorada del projecte del Museu Thyssen
- Alternativa terapèutica Arriba a Espanya un nou fàrmac per al tractament del TDAH en nens i adolescents
- A partir de dimecres L’Aemet adverteix de l’arribada de la borrasca Nils, que deixarà pluges, forts vents i temporal marítim
