Veïns de Torre Baró exigeixen posar fi als retards del bus a demanda
A principis de maig es van complir 47 anys de la llegendària presa del 47, el bus segrestat pel conductor Manolo Vital i els seus conveïns de Torre Baró per conduir-lo fins a la part alta de l’enclavament encaixat a les costes de Collserola i rebatre les autoritats municipals que donaven per impossible que els autocars poguessin escalar aquest extrem de Barcelona. Inspirats per la gesta que la premiada pel·lícula protagonitzada per Eduard Fernández ha reviscut, entorn de 150 veïns de Torre Baró van marxar ahir pels carrers de Nou Barris per tornar a reclamar un transport públic digne i que funcioni al barri que guarda el memorable acte de rebel·lia popular de fa gairebé mig segle com una senya d’identitat.
A diferència del 1978, la reclamació no és ara que els autobusos remuntin els pendents fins al cim, sinó que es posi fi als defectes i les llargues esperes amb què els habitants de Torre Baró topen sovint en el servei a demanda, de manera que apressen que se substitueixi per una línia regular convencional. Per ara, el bus a la carta és l’únic que opera a la cara sud del barri i acumula queixes des que es va estrenar fa gairebé tres anys.
"Haver d’esperar el bus mitja hora o més és inviable, m’ha passat que es retardés fins a una hora", testifica l’Encarna. Donen compte d’haver hagut d’esperar fins a 180 minuts per abordar l’autobús. "Cada vegada va pitjor, no aconseguim que funcioni bé i el que volem és una línia que sapiguem a quina hora passa", resumeix la Inés. Per la seva banda, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) oposa que les demores desmesurades són només casos puntuals.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos