Festa d’inauguració
Barcelona culmina el parc de Glòries amb l’estrena de la seva plaça central el 26 d’abril
L’esplanada es completa amb 4,3 hectàrees que contindran un umbracle, una gran àrea de jocs infantils, una nova zona d’esbarjo per a gossos i un jardí amb espècies adaptades al canvi climàtic
MULTIMÈDIA | La Glòries que ve. La plaça entra en la recta final de la seva metamorfosi

Obras en el parque de Glòries, en Barcelona. /
En obres des del 2008, la plaça de les Glòries assolirà una fita més en la seva prolongada transformació en els pròxims dies. L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat aquest diumenge que la plaça central del parc de les Glòries s’inaugurarà dissabte que ve, 26 d’abril. És l ’última peça que faltava al tauler per completar el puzle verd que es desplega sobre la franja superior del desaparegut tambor viari, si bé encara queda equipar en bona mesura l’entorn de l’esplanada, amb la construcció d’una residència d’avis, un espai per a joves i un poliesportiu municipal, entre altres dependències públiques. Posar el colofó a la faraònica reforma pot tardar ben bé una altra dècada.
Amb l’obertura del seu nucli, el parc creix amb 4,3 hectàrees i uns 9.000 metres quadrats de vegetació, ha destacat el consistori, que prepara una jornada festiva per atraure famílies el dia de l’estrena, entre les 10.30 i les 18.00 hores. El govern municipal qualifica l’emplaçament com el «nou pulmó verd de Barcelona»,conformat per diverses zones verdes i de joc.
La plaça de Glòries disposarà d’un umbracle de 700 metres quadrats, pensat per acollir actes a l’ombra, i un jardí anomenat «d’immersió», amb espècies adaptades al canvi climàtic. Inclou també l’ àgora sensorial Berta Càceres, de més de 2.500 metres quadrats i envoltada de bambús gegants. A més, s’ha construït el que el consistori qualifica com una «superàrea de jocs infantils», amb gairebé 2.000 metres quadrats i 35 elements de jocs, zones d’estada i un sorral.
Parc d’aigua
A l’estiu, obrirà un parc d’aigua per refrescar-se dins de la corona central del parc. A més, es crea una nova zona d’esbarjo per a gossos de 1.200 metres quadrats. S’hi afegeixen uns espais denominats «nodes de biodiversitat», parterres i uns «jardins de pluja».
La festa d’inauguració de la setmana que ve es repartirà entre dues zones del parc. L’escenari principal s’ubicarà al nou umbracle, que acollirà actuacions musicals. L’àgora sensorial acollirà activitats de petit format, amb sessions de titelles i contacontes.
A més, hi haurà jocs infantils a la Clariana de 10:00 a 12:00 hores i es muntarà una ‘escape street’ al centre cultural de La Farinera. Durant la jornada, s’exhibiran fotografies de l’evolució de Glòries en dos llocs del parc, al passeig al costat de la Diagonal i la rambla dels Encants.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»