El Sindicat de Llogateres veu curtes les mesures sobre el lloguer de temporada
El Sindicat de Llogateres considera insuficients els passos de l’Ajuntament de Barcelona per regular el lloguer de temporada i d’habitacions. El tràmit aprovat aquest dijous per la comissió de govern del consistori no implica canvis immediats i requereix un planejament urbanístic posterior per fixar-ne les limitacions. "Aquest nou anunci no canvia res per als milers de famílies que avui s’enfronten a expulsions per part dels rendistes i especuladors", lamenten.
El col·lectiu reclama "acabar definitivament amb el frau dels lloguers temporals i d’habitacions" i insta les administracions a impulsar una modificació de la llei d’arrendaments urbans (LAU). Segons el Sindicat de Llogateres, aquest canvi legislatiu, que supera la competència municipal, és necessari per evitar que els propietaris se "saltin" les "regulacions mínimes dels lloguers de vivenda, així com la limitació de preus".
Prioritzar l’ús habitual
Notícies relacionadesMentrestant, el consistori ara vol prioritzar l’ús habitual de les vivendes dins de les seves limitades competències en aquest àmbit a través de la normativa urbanística local, que a llarg termini permetrà prohibir, limitar o restringir els usos diferents de vivenda habitual amb planejaments urbanístics i ordenances. Davant això, el Sindicat de Llogateres celebra que l’Ajuntament de Barcelona "reconegui que els lloguers temporals i d’habitacions han de ser regulats", però lamenta que "la limitació encara es fa esperar".
"Mentre se succeeixen els anuncis, els veïns pateixen la pressió dels milers de lloguers temporals", es lamenta el col·lectiu. En aquest sentit, la previsió de l’Ajuntament és que el tràmit iniciat s’allargui fins al segon trimestre del 2025. No obstant, la mesura haurà de rebre posteriorment l’aval de la Generalitat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
