El Sindicat de Llogateres veu curtes les mesures sobre el lloguer de temporada

El Sindicat de Llogateres considera insuficients els passos de l’Ajuntament de Barcelona per regular el lloguer de temporada i d’habitacions. El tràmit aprovat aquest dijous per la comissió de govern del consistori no implica canvis immediats i requereix un planejament urbanístic posterior per fixar-ne les limitacions. "Aquest nou anunci no canvia res per als milers de famílies que avui s’enfronten a expulsions per part dels rendistes i especuladors", lamenten.
El col·lectiu reclama "acabar definitivament amb el frau dels lloguers temporals i d’habitacions" i insta les administracions a impulsar una modificació de la llei d’arrendaments urbans (LAU). Segons el Sindicat de Llogateres, aquest canvi legislatiu, que supera la competència municipal, és necessari per evitar que els propietaris se "saltin" les "regulacions mínimes dels lloguers de vivenda, així com la limitació de preus".
Prioritzar l’ús habitual
Notícies relacionadesMentrestant, el consistori ara vol prioritzar l’ús habitual de les vivendes dins de les seves limitades competències en aquest àmbit a través de la normativa urbanística local, que a llarg termini permetrà prohibir, limitar o restringir els usos diferents de vivenda habitual amb planejaments urbanístics i ordenances. Davant això, el Sindicat de Llogateres celebra que l’Ajuntament de Barcelona "reconegui que els lloguers temporals i d’habitacions han de ser regulats", però lamenta que "la limitació encara es fa esperar".
"Mentre se succeeixen els anuncis, els veïns pateixen la pressió dels milers de lloguers temporals", es lamenta el col·lectiu. En aquest sentit, la previsió de l’Ajuntament és que el tràmit iniciat s’allargui fins al segon trimestre del 2025. No obstant, la mesura haurà de rebre posteriorment l’aval de la Generalitat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- El CNI combat a Àfrica les màfies de la immigració irregular
- Comerç El mercat de l’Abaceria tornarà a obrir l’estiu vinent
- Un Hezbol·là debilitat es planteja el seu futur al Líban
- El conflicte del Pròxim Orient El càstig de la UE contra Israel només afectarà un terç de les importacions
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Israel obre una "ruta temporal" d’evacuació cap al sud de la Franja
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump