L’L2 del metro quedarà fora de servei durant la Setmana Santa
El funcionament quedarà interromput de Gorg a la Pau entre el 12 i el 21 d’abril per les obres de millora del sistema de drenatge i la mitigació de les vibracions. El traçat del tram està envoltat de rieres i torrents, a més del riu Besòs.

És un clàssic que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aprofiti les festes per fer millores al metro. S’escullen aquestes dates perquè els previsibles talls de circulació afectin el mínim possible la ciutadania. Ha passat aquest estiu amb quatre grans obres a les línies L5, L4, L2 i L10 Nord, i per a la Setmana Santa del 2025 ja hi ha almenys un altre projecte de restauració que obligarà a tallar, una vegada més, l’L2.
L’obra, que encara no s’havia anunciat, estarà vinculada amb la mitigació de les vibracions d’aquesta línia inaugurada el 1995, però, sobretot, en aquest cas, l’objectiu principal és la millora del sistema de drenatge. El servei quedarà interromput entre Gorg i la Pau entre el 12 i el 21 d’abril de l’any que ve.
El projecte, amb un valor estimat de 2,1 milions d’euros, preveu la renovació de trams de via entre les estacions d’Artigues-Sant Adrià i Sant Roc, així com la millora de drenatges i filtracions d’infraestructura entre les parades de Verneda i Artigues-Sant Adrià. Tal com especifiquen les bases del concurs convocat per TMB, en el tram comprès entre Verneda i Pep Ventura s’observen nombroses filtracions causades "per les singularitats del terreny per on discorre la línia 2, travessant nombroses rieres, torrents d’aigua subterrània i el riu Besòs, "que genera un gran volum d’aigua que s’introdueix a través de la infraestructura a l’interior de la xarxa de metro".
Infraestructura deteriorada
Algunes d’aquestes filtracions dipositen aigua a la plataforma de la via, on "s’acumula per una falta de drenatge". I tot i que circuli cap a la xarxa d’evacuació, també deteriora les fixacions del carril. En alguns punts concrets, detalla la documentació del concurs públic que es tanca el 16 d’octubre, es detecten "deficiències en la superestructura de via".
"L’actuació correctiva en els últims trams entre Verneda i Sant Roc –assenyalen les bases de la licitació– comportaria la renovació gairebé total i la correcció, majoritàriament, dels problemes de deteriorament de la infraestructura ferroviària que s’arrosseguen des de la construcció i entrada en funcionament d’aquest tram de la línia 2 fins a Pep Ventura i posterior extensió fins a Badalona Centre.
Notícies relacionadesL’afectació es produirà durant 10 dies, coincidint amb la Setmana Santa del 2025, entre el 12 i el 21 d’abril, tot i que les dates podrien variar lleugerament. El servei funcionarà entre Badalona-Pompeu Fabra i Gorg, i entre la Pau i Paral·lel. Es queden sense metro les parades de Verneda, Artigues-Sant Adrià i Sant Roc.
L’obra, detalla un portaveu de TMB, "té un caràcter preventiu per evitar problemes amb filtracions, tot i que també permet reduir les vibracions". L’actuació, prossegueix aquesta mateixa veu, "no és comparable" amb els treballs de substitució de fixacions de via que sí que estaven estrictament vinculats amb les vibracions de l’L2, que va estar tallada entre el 25 de juny i el 25 d’agost.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"