CANDIDAT A POBLE CULTURAL DE L’ANY
El llegat històric medieval de Taüll
CANDIDAT A POBLE CULTURAL DE L’ANY
La iglesia de Sant Climent de Taüll, localidad que aspira al galardón Poble Cultural de lAny en el marco delos Premis Català de lAny.
Taüll és un dels candidats d’aquesta edició dels premis Poble de l’Any en la categoria de poble cultural de l’any. Els guardons, convocats per Prensa Ibérica i patrocinats per la Generalitat de Catalunya, pretenen premiar els pobles catalans per la feina que porten a terme durant l’any en tres àmbits: el cultural, el turístic i el de la sostenibilitat.
Taüll compta amb uns 200 habitants i forma part del municipi de la Vall de Boí, mundialment coneguda pel seu patrimoni natural, històric i cultural. El poble es troba a prop de punts naturals d’interès com el parc nacional d’Aigüestortes i l’estany de Sant Maurici. La seva atracció turística principal és el llegat medieval, representat per les esglésies romàniques del segle XII, de Santa Maria i de Sant Climent, declarades patrimoni mundial per la Unesco.
Notícies relacionadesAquest any, el municipi ha programat activitats d’investigació, musealització, divulgació i difusió del seu patrimoni per donar a conèixer les seves joies romàniques catalanes, que representen un llegat viu que ha sigut preservat durant els segles. De Taüll no només en destaca l’arquitectura, sinó també les festes tradicionals, com les falles, els balls i les fires com la del Formatge de Pastor. També celebra el 900 aniversari de les consagracions de les seves esglésies, fet que els permet arribar a un turisme europeu que busca disfrutar de les seves excepcionals pintures i la seva arquitectura emblemàtica.
L’aposta per conservar el seu patrimoni històric i cultural medieval, difondre’l a escala nacional i internacional, i mantenir la seva identitat i tradicions anuals, són els motius pels quals Taüll mereix trobar-se entre els candidats a ser el millor poble cultural de l’any. La seva contribució a la cultura catalana i europea, així com la conservació de les seves tradicions i activitats lúdiques, converteix el municipi en un punt d’interès per a tota mena de visitants.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Forta, valenta i decidida
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
