El Port posa en va la norma per multar vaixells molt contaminants

El Port posa en va la norma per multar vaixells molt contaminants

PUERTO DE BARCELONA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Consell d’Administració del Port de Barcelona va ser informat de la posada en marxa de l’ordenança per a la prevenció de la contaminació a la zona de servei de la infraestructura per part dels vaixells, va informar ahir en un comunicat a què va tenir accés Europa Press. L’ordenança, elaborada pel Port, permetrà a l’enclavament exercir un control més eficient dels vessaments al mar i les emissions de fums negres dels vaixells durant l’ancoratge, l’entrada i la sortida del port i quan estan atracats.

El president del Port, Lluís Salvadó, va explicar que l’ordenança "és molt més exigent que la normativa ambiental vigent" i va assegurar que situa l’enclavament barceloní a l’avantguarda dels ports al món.

La norma estableix un control de fums negres que generen els vaixells a través de l’escala de Ringelmann, que determina el nivell d’opacitat del fum en una classificació del 0 al 5. En el cas que se superi el nivell 2, s’aixecarà una acta administrativa que comportarà un expedient i, si escau, una sanció.

Gasoil marítim

Notícies relacionades

A més, inclou l’obligatorietat que els vaixells que no utilitzin combustibles de baixes emissions funcionin amb gasoil marítim, i prohibeix el manteniment de motors quan la Generalitat hagi declarat l’avís preventiu de contaminació atmosfèrica o un episodi de contaminació. En el cas de l’aigua, estableix les condicions en les quals es poden descarregar aigües de llast, aigües grises, neteja de tancs i bodegues, neteja de zones submergides o per sobre de la línia de flotació o la pintada, entre d’altres.

Es prohibeixen la majoria d’operacions de risc, "excepte en els casos que es garanteixi que no es produirà un episodi de contaminació" de les aigües portuàries.