El PSC, molest amb l’oposició per tombar el full de ruta de Collboni

El alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, presenta las actividades de la Regata Cultural de la Copa América de vela en la Fundació Joan Miró. /
Com estava previst, l’alcalde Jaume Collboni va tornar a ensopegar amb la minoria amb què governa l’Ajuntament de Barcelona i no va aconseguir que el Pla d’Actuació Municipal (PAM) superi el primer tall. El PSC es va quedar ahir sol a la comissió municipal, sense obtenir cap vot a favor de l’oposició per començar a tramitar el full de ruta del mandat fins al 2027.
Junts, el PP i Vox van sumar 17 vots contra l’aprovació inicial del document, mentre que els Comuns i ERC van unir els seus 14 sufragis per abstenir-s’hi. Els 10 regidors del govern monocolor socialista van ser insuficients per intentar evitar la derrota. S’afegeix a la que l’alcalde ja va encaixar al no poder aprovar els seus primers pressupostos per via ordinària, si bé entraran en vigor al maig després d’haver-se recorregut al comodí de la qüestió de confiança.
Notícies relacionadesEl descontentament del PSC el va manifestar la primera tinenta d’alcalde, Laia Bonet. Va posar l’accent en el fet que el veto dels rivals de l’executiu municipal furta un debat obert als veïns per discutir i corregir el PAM, en què figuren la finalització de les obres de la Via Laietana i de la Rambla i un sistema d’ajudes socials anomenat Renda Barcelona, entre altres propostes. "¿On som? ¿Tapant la boca a la ciutadania perquè no pugui opinar?", va acusar la regidora a la resta de partits.
Bonet es va dirigir sobretot a nacionalistes i Comuns. "No és la primera vegada que un govern en minoria presenta un PAM", va esgrimir Bonet. "Fem el que va fer Xavier Trias el 2012 i també el que va fer Ada Colau el 2016. El PSC va facilitar la tramitació dels dos PAMs per responsabilitat i per donar la paraula a la ciutadania".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026