Collboni preveu de cara al juliol el projecte de la unió del tramvia

L’alcalde ho va anunciar ahir a la Fundació Cercle d’Infraestructures, tot i que no va posar data per a l’últim tram entre Verdaguer i Francesc Macià.

Collboni preveu de cara al juliol el projecte de la unió del tramvia

NORMA VIDAL / ACN

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +

Jaume Collboni va intervenir ahir davant els membres de la Fundació Cercle d’Infraestructures per abordar els reptes principals que Barcelona té en aquest camp. L’alcalde va assegurar que el seu govern ho considera una de les seves prioritats, i va deixar davant l’auditori, al Word Trade Center, un anunci i una petició. L’anunci és que a l’estiu, "en principi al juliol", estarà fet el projecte executiu de la unió del tramvia per la Diagonal, una dada que arriba quan fa temps que es posa en dubte que la unió entre Verdaguer i Francesc Macià s’acabi aquest mandat.

Preguntat per si que el projecte sigui al juliol suposa que la unió es completi en l’únic tram pendent abans del 2027, Collboni va donar entendre que això no passarà necessàriament. És a dir, no ha posat data a aquest últim tram, que durant els últims mesos, i especialment en campanya electoral, ha contemplat deixar per més endavant, després del mandat 2023-27, per no sobrecarregar de treballs la ciutadania.

"Tindrem la proposta de com executar aquesta infraestructura bàsica per a la mobilitat ferroviària. Quan es podrà executar aquesta obra ho veurem pas a pas, entre altres coses perquè tenim moltes obres previstes i en marxa a l’Eixample, i el meu compromís en campanya va ser acabar totes les obres de transformació de l’Eixample i deixar que respiri", va afirmar l’alcalde, a més de recordar que hi ha treballs en curs de Ferrocarrils que també afecten el districte. En suma, Collboni no posa data a la finalització de l’obra.

Notícies relacionades

La petició citada al principi la va fer a la Generalitat. I no és menor. Es va referir en clau metropolitana, i a la Barcelona de cinc milions, per argumentar després: "Allà on arriba el metro, hi arriba la Barcelona real. Necessitem més inversió amb metro".

I va concretar la seva carta al Govern català: va instar la Generalitat a invertir 3.000 milions d’euros en 10 anys a l’ampliació de línies del suburbà. "És assumible si es fa pas a pas", va assegurar. I va advertir que no fer-ho podria comportar un resultat en infraestructures de mobilitat similar al registrat en relació amb la sequera, el combat de la qual, va remarcar, és molt més difícil per no haver emprès en el seu moment inversions que podrien haver previngut el problema.