Collboni preveu de cara al juliol el projecte de la unió del tramvia
L’alcalde ho va anunciar ahir a la Fundació Cercle d’Infraestructures, tot i que no va posar data per a l’últim tram entre Verdaguer i Francesc Macià.
Jaume Collboni va intervenir ahir davant els membres de la Fundació Cercle d’Infraestructures per abordar els reptes principals que Barcelona té en aquest camp. L’alcalde va assegurar que el seu govern ho considera una de les seves prioritats, i va deixar davant l’auditori, al Word Trade Center, un anunci i una petició. L’anunci és que a l’estiu, "en principi al juliol", estarà fet el projecte executiu de la unió del tramvia per la Diagonal, una dada que arriba quan fa temps que es posa en dubte que la unió entre Verdaguer i Francesc Macià s’acabi aquest mandat.
Preguntat per si que el projecte sigui al juliol suposa que la unió es completi en l’únic tram pendent abans del 2027, Collboni va donar entendre que això no passarà necessàriament. És a dir, no ha posat data a aquest últim tram, que durant els últims mesos, i especialment en campanya electoral, ha contemplat deixar per més endavant, després del mandat 2023-27, per no sobrecarregar de treballs la ciutadania.
"Tindrem la proposta de com executar aquesta infraestructura bàsica per a la mobilitat ferroviària. Quan es podrà executar aquesta obra ho veurem pas a pas, entre altres coses perquè tenim moltes obres previstes i en marxa a l’Eixample, i el meu compromís en campanya va ser acabar totes les obres de transformació de l’Eixample i deixar que respiri", va afirmar l’alcalde, a més de recordar que hi ha treballs en curs de Ferrocarrils que també afecten el districte. En suma, Collboni no posa data a la finalització de l’obra.
Notícies relacionadesLa petició citada al principi la va fer a la Generalitat. I no és menor. Es va referir en clau metropolitana, i a la Barcelona de cinc milions, per argumentar després: "Allà on arriba el metro, hi arriba la Barcelona real. Necessitem més inversió amb metro".
I va concretar la seva carta al Govern català: va instar la Generalitat a invertir 3.000 milions d’euros en 10 anys a l’ampliació de línies del suburbà. "És assumible si es fa pas a pas", va assegurar. I va advertir que no fer-ho podria comportar un resultat en infraestructures de mobilitat similar al registrat en relació amb la sequera, el combat de la qual, va remarcar, és molt més difícil per no haver emprès en el seu moment inversions que podrien haver previngut el problema.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
