Noves crítiques al carril bici de la Gran Via de BCN després de prolongar-lo

Fa poc més de dues setmanes que es va inaugurar el nou tram de carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes de Barcelona, a la part compresa entre el carrer de Mossèn Amadeu Oller i la plaça d’Ildefons Cerdà, al districte de Sants-Montjuïc. Malgrat la seva breu existència, ja ha despertat queixes per part de la comunitat ciclista per la seva "perillositat", com ja va passar en la primera fase.
En aquest tram –igual com en l’anterior entre Mir Geribert i Mossèn Amadeu Oller– s’han construït dos carrils bicicleta unidireccionals a les calçades laterals, els quals substitueixen l’antic carril bici de doble sentit que estava situat a la vorera del costat muntanya de la Gran Via. Si bé la comunitat ciclista està d’acord de baixar el carril bici als laterals de la calçada, lamenta que el nou recorregut està mal resolt i el qualifica de "nyap".
Des del Bicicleta Club de Catalunya (BACC) consideren que aquest carril bici "ha nascut obsolet" per una sèrie d’inconvenients. En primer lloc, hi ha punts d’aquest recorregut en què les bicicletes i patinets han de conviure amb els vehicles de motor i "on ni tan sols es dona prioritat a la bicicleta, amb la consegüent perillositat que això comporta". També denuncien que hi ha un moment en què circular per aquest carril es converteix en "una cursa d’obstacles" al passar sobtadament del costat dret a l’esquerre i "els vehicles de motor no respecten aquesta connexió".
Notícies relacionadesEls ciclistes també han de lidiar amb l’ocupació de cotxes, motos i furgonetes que entren al carril. "Sobretot en hora punta, hi ha una gran quantitat de motos que ocupen el carril bici", assegura Adrià Arenas, secretari del BACC. Un problema que es deu, en part, al fet que els separadors del carril bici són "massa baixos".
L’ajuntament està elaborant un informe tècnic sobre aquest carril bici que preveu tenir enllestit d’aquí sis mesos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?
- Sector bancari Així va celebrar el Sabadell el desenllaç de l’opa: copes i una conga a l’oficina