La ‘guerra de les terrasses’ d’Enric Granados entra en hibernació amb símptomes de millora
S’han retirat tres terrasses de la calçada, espai guanyat durant la pandèmia, i en algun cas s’ha corregit a la baixa el nombre de taules que algun local té a la vorera.
Enric Granados ha entrat en mode hibernació, o sigui, els veïns dormen amb les finestres tancades. I les terrasses, amb les temperatures a la baixa, tenen molt menys imant. L’important no és com aquest carrer entra en el cau de l’os per passar l’hivern, sinó com s’aixeca. I en aquest sentit, admeten els portaveus veïnals, hi ha indicis minúsculs que la pròxima primavera pot ser més plàcida que l’anterior.
S’han retirat tres terrasses de la calçada, territori guanyat en pandèmia, i en algun cas s’ha corregit a la baixa el nombre de taules d’algun establiment, explica Jordi Badia, una de les veus del bàndol veïnal. No tot són bones notícies. El carrer i els voltants estan literalment encesos.
El districte va prometre el juliol passat neteges nocturnes extraordinàries, no només per netejar el carrer, sinó també perquè el pas dels equips municipals seria una manera de remarcar als noctàmbuls que la festa al carrer arribava a la fi. Les neteges es mantenen, diuen gairebé sorpresos els veïns, ja que després de gairebé 30 anys de guerra les promeses incomplertes han sigut tantes que el recel ja forma part del caràcter local.
La situació, amb tot, està en ocasions incandescent, i de manera literal. Dues vegades en sis mesos s’han hagut de moure fins a la zona els bombers per apagar les flames a les cuines d’un negoci del carrer d’Enric Granados. Un local s’encén i, a prop, un altre en la seva publicitat presumeix precisament de ser un infern. Pretenen ser la versió barcelonina d’aquesta excentricitat geològica del Turkmenistan anomenada la porta de l’infern. El 1971, alguna cosa va sortir malament quan un grup d’enginyers anava a la recerca de jaciments de gas al desert de Karakum. El terra se’ls va enfonsar sota els peus i es va obrir un cràter de la mida d’una illa de l’Eixample. Immediatament es va començar a encendre. Serà cosa d’uns dies, van dir els enginyers. Passat mig segle, continua en flames. Fins i tot és una atracció turística. Com Enric Granados.
Oferta sobresaturada
Notícies relacionadesEl fum es va colar en alguns pisos. El fet greu, des de la perspectiva dels veïns, és que negocis com aquests s’hagin afegit a la ja sobresaturada oferta de la zona, no pel tipus de cuina que ofereixen, sinó pel que, per exemple, en l’infernal, passa quan els cambrers recullen els plats de les postres. És l’hora d’entrada en escena d’un discjòquei i de la conversió del restaurant en un local de copes.
Tot i així, els veïns d’aquest carrer de l’Eixample prefereixen quedar-se amb els petits indicis que apunten que, després de l’actual hibernació, la situació millorarà.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Descubreix el mètode PEPME de la psicòloga Maria José Valiente per fer front al consumisme nadalenc
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
- Últim Consell Executiu de l’any El Govern promet "deixar-se la pell" a aprovar nous pressupostos
