Mobilitat
L’ATM allarga la caducitat dels títols de transport fins al 29 de febrer del 2024

Els títols de transport que havien de caducar el 15 de gener finalment ho faran el 29 de febrer. Així ho ha anunciat aquest divendres l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que excusa la decisió amb dos arguments: primer, «per garantir un marge d’adaptació més gran dels usuaris en la seva transició cap a la T-mobilitat», i segon, perquè el Govern central encara no ha concretat què passarà amb les bonificacions del transport públic de cara a l’any que ve.
Des del 28 de novembre, les targetes T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar està deixant de vendre’s en el seu format clàssic de cartró amb banda magnètica. Són els títols que es validen introduint-los a la ranura. Al seu lloc, els operadors dispensen a les màquines uns títols recarregables que també són de cartró, però una mica més dur i resistent. Porten xip incorporat, així que es validen sense contacte, igual que passa amb la T-Mobilitat o amb les persones que tenen l’aplicació de la T-mobilitat (de moment, només sistemes operatius Android) al seu telèfon.
Aquesta modificació de la caducitat s’aplica només als títols de transport integrats a l’ATM de Barcelona, excepte la targeta T-16 i la targeta T-verda, que tenen la seva pròpia caducitat. En el cas de la T-16, passa el 31 de desembre de l’any en què l’interessat hagi complert 16 anys. En el cas de la T-verda, quan es compleixin tres anys des de la seva tramitació.
- Els amos de Nördic Cerdanya de Puigcerdà compren Luz de Gas
- Enologia Així és el vi espanyol que ha arrasat als 'Masters of Wine' europeus
- Previsió meteorològica El Meteocat avisa: canvi a la vista a Catalunya
- Oriol Junqueras: "El Govern ha de condonar el 20% del deute del FLA la setmana vinent"
- Junts frustra la moció de censura contra Orriols a Ripoll
- Torres, president del Getafe: "A Girona vaig anar a donar-li la mà a una persona i em va dir que no saludava espanyols"
- Sentència Clatellada judicial a l’Ajuntament de Barcelona per vetar el museu Hermitage
- Viatge oficial a la UE Illa reivindica des de Brussel·les que el català sigui oficial i un front democràtic contra Trump
- Operació rescat Sergi Pàmies: «La novel·la és monògama i el conte, polígam, gairebé promiscu. O també és monògam, només que encara no se n’ha assabentat»
- Alimentació Els aranzels de Trump tindrien un impacte de 45 milions d’euros en les exportacions d’aliments catalans