Art urbà
Apareix un enigmàtic mural amb un Crist desfigurat a la basílica del Pi de Barcelona
La basílica del Pi de Barcelona trenca motllos amb una obra d’art urbà a l’altar
Barcelona neteja per fi les polèmiques pintades de la basílica del Pi
Un any a l’espera: les pintades de les basíliques del Pi i del Mar
Barcelona aprova una brigada ràpida antigrafitis
Un grafiti torna a tacar la muralla de Barcelona
Barcelona esborra les pintades dels castigats murs centenaris del Baluard del Migdia
La basílica de Santa Maria del Pi de Barcelona torna a lluir una obra d’art urbà, tot i que aquesta vegada no consentidani sintonitzada amb el temple. Una petita obra mural feta amb paper pintat i cola ha aparegut a mitjans d’aquesta setmana en un racó d’una paret posterior, al costat de la placeta del Pi. La il·lustració representa en blanc i negre un Crist crucificat, al que s’ha substituït el cap per una mena de càmera de filmació antiga. Una desfiguració del crucifix aparentment crítica amb la fe catòlica.
La basílica, que desconeixia la intervenció mural fins a la trucada d’EL PERIÓDICO, treu ferro al cas i agraeix que almenys el mural no s’hagi fet sobre la paret de pedra del temple. En efecte està sobre una petita peça arquitectònica moderna, sobreposada al monument catalogat, a prop de la sagristia. El dibuix, de fet, està encolat sobre una superfície pintada de color ocre. La parròquia valorarà els pròxims dies si la intervenció requereix o no avisar la brigada municipal antigrafiti per a la seva retirada.
Notícies relacionadesI és que la basílica del Pi té ja experiència amb grafitis, per bé i per malament. Aquest mateix abril es va netejar, després de més d’un any, d’una pintada en un mur elevat i de difícil accés. Una acció vandàlica que amenaçava la preservació d’un escut del segle XIV. L’aparició d’aquests grafitis i altres de recentment esborrats de Santa Maria del Mar va revifar el debat sobre l’impacte del grafiti en el patrimoni històric.
En canvi, aquest juliol la parròquia sorprenia amb l’estrena d’una obra d’art urbà a l’altar major. El pintor i artista urbà Octavi Serra Arrizabalaga, conegut com a Aryz, va presentar en aquesta ubicació especial l’obra ‘Criança’, que es podrà visitar fins al mes de gener. La comunitat del Pi li va donar total llibertat per al projecte i, segons va explicar, va ser ell mateix qui es va posar els límits durant el procés de creació per respectar al màxim els valors religiosos.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
