Històries de compravenda

Un usuari estrella de Wallapop a Barcelona: «He venut més de 4.000 articles en 10 anys»

Xavi Corbellini va començar com a particular arran d’una mudança i va acabar restaurant i revenent professionalment des de l’App

Barcelona, el gran mercat de Wallapop: les dades més curioses i els productes estrella

Un usuari estrella de Wallapop a Barcelona: «He venut més de 4.000 articles en 10 anys»

Jordi Cotrina

4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Literalment, a Xavi Corbellini Wallapop li va canviar la vida. Estava en plena mudança fa 10 anys quan es va assabentar que acabava d’irrompre una app que facilitava la venda d’articles usats. Havia de desprendre’s de diverses coses i les va penjar sense pensar-ho. «De seguida ho vam vendre tot», recorda, començant per una taula de centre i un llum.

Ignorava que aquell descobriment desembocaria primer en un ‘hobby’ (comprar, reparar o customitzar i revendre), i finalment el portaria a anar aparcant la seva professió d’enginyer de so per centrar-se en aquesta passió per la «segona vida» del mobiliari i els objectes de decoració. Fins a sumar més de 4.000 articles venuts des de la pantalla del seu mòbil, entre els perfils que ha tingut fins a crear la seva marca.

Per a Wallapop és un dels usuaris estrella a la província de Barcelona, i també a Catalunya. Va ser dels primers a registrar-se, però també dels més actius. L’aplicació revolucionava el concepte de la venda de segona mà entre particulars i va obrir un món de possibilitats a petits emprenedors, com va ser el seu cas. Corbellini recorda que a mesura que la seva addicció per donar nova funcionalitat als objectes creixia, la seva vida també feia un gir. Va començar al garatge de casa seva, va continuar amb un local petit (i ja amb vendes al Mercantic de Sant Cugat) i va acabar amb un ‘show room’ a dues naus (700 metres quadrats) a Mataró.

Al principi comprava i venia, després de restaurar les peces, fer-les brillar de nou, fotografiar-les, descriure-les i abocar-les a la gran finestra de Wallapop. Després, al convertir-ho en professió, va començar a adquirir mercaderia en altres països perquè la compra a particulars no li permetia les factures necessàries per desenvolupar una activitat econòmica. Però durant anys les vendes han tingut el seu principal tentacle en l’app, nascuda a Barcelona i que acaba de complir el seu 10è aniversari. Ara suposen el 40% de la seva activitat amb@llavavintage, estima.

Al principi, vendes de proximitat

«El meu negoci no hauria sorgit segur» sense utilitzar aquesta aplicació, diu. A ell no li va costar perquè tenia rodatge com a comprador d’e-Bay. A més, al principi Wallapop no incloïa enviaments i «les vendes eren molt de proximitat, gairebé al barri», de manera que els compradors tenien pocs recels perquè veien la mercaderia abans de tancar el mínim tracte.

Llavors, Xavi exercia de director tècnic dels festivals de música més potents de Barcelona, com a expert en so i il·luminació, professió que ara només exerceix puntualment. Estava cansat de viatjar i de no tenir temps per als seus familiars i amics. Així que va acabar bolcant-se en l’assumpte del reciclatge de mobiliari i la venda, junt amb la seva parella, que és interiorista. Ara, «amb horaris lliures», també comercialitzen peces noves a mida, però sempre de materials ecològics i sostenibles, fidels a la filosofia original de la seva activitat.

Els tres estils de peces recuperades en què s’ha especialitzat en aquesta dècada hiperactiva són ‘vintage’ de meitat de segle XX, industrial i retro dels anys 80 i 90 amb ‘look’ antic. Taules, bufets, mobles de TV i llums són els supervendes. Per això, haver venut més de 4.000 peces només des del mòbil té el mèrit afegit del volum i preu. «No és el mateix que vendre discos, o coses de tres euros».

Corbellini és un tot terreny que gestiona tot el procés, fins i tot la difusió per les xarxes socials, però assumeix que setmanalment passa hores capbussat a Wallapop, on cada dia afegeix fotos i respon a una quinzena de peticions. Perquè més enllà de la venda directa, aquesta fórmula li brinda un aparador per col·locar-ne moltes d’altres. «Venen al ‘show room’ a mirar o comprar alguna cosa, i llavors se solen emportar més coses que hi descobreixen». També l’ha deslliurat de tenir l’esclavitud d’una botiga: només queda in situ amb els compradors que el contacten, i per a qui no s’atreveix a anar a mirar un producte i potser no comprar, fan portes obertes el primer divendres, dissabte i diumenge de cada mes.

Consells per a la venda

Des de fa temps va deixar de ser un usuari particular (i gratuït) de l’App, per passar a la versió Pro (professional), on per una mensualitat els anuncis no caduquen, pots afegir foto gran al perfil, presentar el teu Instagram, tenir destacats, gestionar promocions i «afegir fiabilitat perquè tenen les teves dades», sintetitza.

Notícies relacionades

¿Algun consell per als que miren de vendre el que ja no utilitzen o pensen a redecorar les repúbliques de casa seva? «Descripcions molt completes, amb mides, detalls i estat» per minimitzar entrar en xats de preguntes i conversar només amb veritables interessats.

Xavi no sap res de sobredosi: continua comprant també a escala particular. Explica que aquell dia va aconseguir, per a casa seva, una bateria de joguina i un gerro alt de vímet. La temptació està a un clic.