Urbanisme i mobilitat
El RACC planteja que la Via Augusta sigui un carrer 30 i eliminar així el carril bici
El corredor ciclista de Via Augusta escanya l’entrada de cotxes a Barcelona des del Vallès
La bici a Barcelona: la meitat dels ciclistes afirmen que han rebut insults mentre circulen

El RACC ha presentat aquest dimarts la cinquena edició del seu baròmetre de la mobilitat ciclista a Barcelona i era una bona ocasió per preguntar-li al seu president, Josep Mateu, sobre el carril bici de la Via Augusta, una infraestructura que es va obrint per etapes i que va tenir un gran protagonisme a la campanya electoral de les municipals de finals de maig. Aquest nou corredor connecta l’Eixample amb Sarrià i gairebé arriba a Collserola, però coincideix amb la boca sud del túnel de Vallvidrera. L’artèria ha perdut un carril de circulació per sentit, cosa que genera no pocs problemes de trànsit que «causen més congestió i més contaminació», ha advertit Mateu. El seu punt de vista coincideix plenament amb el dit per l’alcalde Jaume Collboni quan era candidat: «Deixem que s’inauguri i ho avaluarem». Però va més alla, fins i tot amb una alternativa, la de convertir l’artèria en una via 30, cosa que evitaria la pèrdua d’un carril de circulació per sentit.
Això d’estudiar com funcionen els carrils ha sigut un dels punts que és abordat en la presentació del baròmetre. Perquè tal com reflecteixen les dades, hi ha vials que estan congestionats en determinats moments del dia, cosa que obligaria, recepta el RACC, a anar adaptant el carrer a la demanda. És a dir, que si hi ha zones que no donen l’abast, com el del lateral de la Diagonal entre Francesc Macià i passeig de Gràcia, potser caldria plantejar que tot el vial es destini a les bicis i els patinets. O que si n’hi ha un de bidireccional amb molta circulació en un sentit, pot ser que el millor sigui dedicar els dos passadissos a aquesta única direcció.
Ja ho veurem
Sobre el carril bici de la Via Augusta, el president del ‘mobility club’ ha sigut aquest dimarts molt subtil: «Va ser una decisió molt atrevida, s’ha fet de manera valenta, per dir-ho amb suavitat». Es refereix al fet que els vehicles privats hagin perdut un 33% d’espai en un carrer amb més de 30.000 vehicles diaris en alguns trams, o a la coincidència de les parades de bus amb el carril bici. «És evident que està afectant la mobilitat de la Via Augusta en determinats punts. Haurem d’esperar i després avaluar en funció de l’ús que se’n faci. Es diu que havia molta demanda, però mai saps si es parla de 10 o de 10.000». Segons Mateu, una manera d’evitar l’eliminació d’un carril de circulació seria que la Via Augusta es converteixi en un carrer 30, de manera que la bici s’integri de manera natural gràcies a aquesta limitació de velocitat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern