Gremi en lluita
Protesta del taxi a Barcelona avui: horaris i raons de la mobilització
El taxi metropolità de Barcelona torna avui, dimecres, als carrers. Però en aquesta ocasió, la raó és relativament nova, o com a mínim, diferent de les anteriors: la liberalització de les llicències de VTC interurbanes, que el gremi reclama que puguin gestionar-se des del territori –per poder ser restringides, si calgués– i no des del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, dirigit per la socialista Raquel Sánchez. Els taxistes, que no faran vaga, començaran a concentrar-se a les nou del matí, però la mobilització no arrencarà fins a les 10 hores.
Està previst que facin una marxa lenta per Gran Via fins al passeig de Gràcia. A Barcelona hi ha 10.521 taxis, però n’hi ha prou amb un centenar de vehicles negres i grocs per complicar sobre manera el trànsit del centre de la ciutat. Destinació final: la delegació del Govern a Catalunya, situada a la cantonada de Mallorca amb Roger de Llúria, on, previsiblement, faran el que solen fer, és a dir, llançar petards, proclames i alguna octavilla. La protesta la convoca Élite Taxi, i el seu portaveu, Tito Álvarez, assegura que vindran a Barcelona taxistes de «municipis turístics que corren un seriós perill perquè qualsevol persona pot aconseguir una llicència VTC per 30 o 40 euros i posar-se a treballar al seu territori».
La segona llicència
La liberalització de llicències VTC interurbanes no afecta els 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), un territori que en matèria de transports es considera una sola ciutat i, per tant, se’ls aplica la necessitat de disposar de la segona llicència que tramita l’Institut Metropolità del Taxi i que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea va avalar la setmana passada. Sense aquesta llicència, es pot operar de dins a fora d’aquest àmbit, però no l’interior, que és on es concentren més del 90% de les credencials de lloguer de vehicles amb conductor.
Notícies relacionadesPer tot això, Álvarez va convidar a la protesta a l’associació VTC Gran Turisme de Catalunya, que representa les llicències tradicions, les que no estan associades a cap plataforma digital i que desenvolupen el treball de sempre d’aquest negoci. Perquè ens entenguem: casaments, batejos, comunions, funerals, clients de luxe i congressistes. Finalment, aquesta entitat, per un estret marge en la votació (60% contra 40%) ha declinat la invitació.
Álvarez s’ha reunit a Madrid aquest dimarts amb representants del Ministeri de Transports, però amb la trobada no n’hi ha hagut prou per aturar la mobilització de dimecres.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
