Expulsat de l’escola de policia un aspirant a la Guàrdia Urbana de Barcelona per tocaments a tres alumnes
Abusos sexuals als Mossos | Detingut per segona vegada el metge de la Generalitat
Investigat un home per presumptament haver abusat sexualment de menors en un club esportiu de Santa Perpètua de Mogoda

L’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) ha expulsat cautelarment un aspirant a agent de la Guàrdia Urbana de Barcelona, acusat de fer tocaments íntims almenys a tres alumnes de l’escola. Ho ha avançat ‘La Vanguardia’ i ho han confirmat a l’ACN fonts d’Interior.
Els fets van passar presumptament durant les classes de defensa personal que els futurs policies porten a terme al centre. L’escola ha notificat a l’individu que l’aparta temporalment i de manera provisional del curs i n’ha informat l’Ajuntament de Barcelona perquè rebaixi el pagament de la prestació corresponent a aquesta formació.
Així mateix, l’ISPC ha obert un expedient disciplinari i una investigació interna que determinarà la continuïtat del presumpte autor dels fets.
L’ISPC va iniciar la investigació interna després que la setmana passada una alumna comuniqués a un dels seus instructors que un dels seus companys li havia tocat les parts íntimes durant una sessió de defensa personal.
Durant el procés van aparèixer dues víctimes més que també van confirmar haver patit tocaments per part d’aquest individu. Les víctimes van indicar que l’alumne sobrepassava els límits del contacte físic en aquestes sessions.
L’ISPC es reserva la possibilitat de portar el cas davant la justícia. La direcció del centre també ha ofert a les víctimes acudir als tribunals.
L’aspirant suspès va aprovar l’última ronda d’oposicions que va convocar l’Ajuntament de Barcelona per ocupar una de les 150 places d’agent de la Guàrdia Urbana.
Notícies relacionadesEl cos policial ha ofert la seva total col·laboració amb la investigació.
L’abril del 2022 els Mossos d’Esquadra van detenir un altre aspirant de la Guàrdia Urbana de Barcelona (GUB) per presumptament haver abusat sexualment de quatre companyes d’estudis. L’home sembla que va cometre les agressions en un local de Sabadell en una festa de la promoció per superar la meitat dels estudis. Després de la denúncia de les víctimes, va ser expulsat de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC).
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos