Inici de festa major
Els nens de Barcelona reivindiquen el seu «dret a opinar» en el Pregó dels Infants de Santa Eulàlia
Aquesta lectura persegueix el reconeixement dels més petits com a «ciutadans de ple dret»
INTERACTIU | Duel de patrones: Santa Eulàlia vs la Mercè

Aquest divendres, 688 nens de tercer a sisè de primària de 21 escoles de Barcelona han reivindicat la llibertat d’expressió i el seu «dret a opinar» i a ser escoltats durant el Pregó dels Infants, en el marc de les festes de Santa Eulàlia de la capital catalana.
La lectura del Pregó dels Infants ha recuperat aquest any el format presencial a la plaça Sant Jaume: ha donat inici a aquesta festa major de Barcelona i que ha comptat amb l’alcaldessa Ada Colau i el regidor d’Infància, Joan Ramon Riera, informa l’Ajuntament en un comunicat.
«Tots tenim el dret d’escoltar i ser escoltats. Per cuidar el món, respectem les opinions», recull el pregó redactat pels nens, que han realçat que les seves idees poden contribuir a millorar el món.
Notícies relacionadesLa proposta temàtica d’aquest any s’emmarca dins del recent nomenament de Barcelona com a primera Capital Europea de la Democràcia i reflexiona sobre el dret a opinar lliurement i potenciar l’escolta activa respecte a altres opinions des de la tolerància i el respecte.
El Pregó dels Infants és un programa educatiu que persegueix el foment de la promoció i la difusió dels drets dels nens i el reconeixement d’aquests com a «ciutadans de ple dret». La seva primera edició va ser el 2004 i, des d’aleshores, han participat al voltant de 10.000 alumnes.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032